Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?
Hav och Sol skrev 2008-08-17 21:49:01 följande:
Hahaha..jag förstår din frustration över att BT-människor inte kan hålla sig till ämnet.Hehehehe...väldigt roligt att läsa dina tilläggskommentarer.----300 kr= Helt ok!300 x 2 pers= 600 spänn för en trerätters-middag är hur billigt som helst. Efter sittningen kanske paret köper två glas vin var dvs 80 x 2 x 2= 320 kr i dricka efter maten. Helt ok! Så 920 kr för förrätt, huvudrätt, efterrrätt och/eller bröllopstårta, fördrink, vin till förrätt, vin till huvudrätt, avec till efterrätttvå +goda vänners sällskap. Ja det är INTE mycket pengar. Kanske pengar som sådant men inte för en helkvälls nöjen.300 kr x 2 pers x 2 barn= Det blir ett incitament för föräldrarna att lämna ungarna hemma för en kväll. Om ni däremot vill ha barnen med på festen så kan deras kuvertavgift vara 100- 150 kr. Då kommer även föräldrarna inte dricka så mkt efter middagen då de ganska snart måste åka hem för att barnen är trötta. Ja så med eller utan barn går säkert jämt upp.Lycka till! Hav o Sol
Ha ha ha, tappade humöret lite där, när alla föreslog att vi skulle bjuda på maten, och nu i efterhand kanske man skulle ha skrivit annorlunda!
Vi kommer ju att ha som sagt 3-rätters med alkoholen inkluderad, så funderar vi fortfarane på om baren ska ingå, eller om det blir till självkostandspris, så jag håller dig om att det är rätt billigt! Har då själv inte lyckats få ner kostnaden mer när jag varit ute och ätit!
Barn löser sig själva, då vi kommer att välja att bjuda in till barnfri bröllopsfest!
Tack för lyckönskning, ohc önskar dig detsamma!