Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

rödbetor!! eller lägger du också träningskläderna i soptunnan?

Vi skulle åka till Göteborg på semestern. Går ombord flyger, sätter oss ner och jag tar flygbolagets tidning från stolsfickan framför mig. Läser lite. Det är bara några minuter till avgång och helt plötsligt bara klickar det till i mig, vi sitter på fel plan!! Vi flög från Bromma där planen står ute på marken och man går ut till dem, så det är full möjligt att ha gått till fel plan. Jag rycker tag i makens arm, säger att vi är på fel plan störtar upp och ska bege mig ut till ett pars stora glädje som då kan får våra platser på det nu ganska fulla planet. Och så säger kvinnan:
    -Så ni ska inte till Göteborg då?
    - Eh, jo, men var inte det här planet till Malmö, säger jag något förvirrat.
    - Nej, det är Göteborg, säger kvinnan och flygvärdinnan bakom nickar instämmande.

Så det var bara att sätta sig ner igen, något rödare i ansiktet eftersom halva planet såg min lilla panik. Hur kunde jag då tänka så fel? Det hade visst stått Malmö på monitorn vid gaten precis när vi kom men det byttes då, men jag måste ändå ha registrerat det för när jag läste tidningen om Malmö så tänkte jag på monitorn och att det hade stått Malmö där. Men det var rätt. *s*

• PennyJenny
    Zozo skrev 2008-08-14 16:43:12 följande:
    Luxemburgare. Sa gick det upp ett ljus - "Aha sa hamburgare kommer fran Hamburg da!" Som tur var sa var det bara en tanke... inte nagon visdom jag glatt delade med mig av..
    Fast hamburgares namn kommer ju från Hamburger biff, något som invandrare från Hamburg tog med sig till usa.
Svar på tråden rödbetor!! eller lägger du också träningskläderna i soptunnan?