• Zozo

rödbetor!! eller lägger du också träningskläderna i soptunnan?

Jag ringde hem en natt och skällde ut papa för att han inte var pa plats och hämtade mig efter en fest som han lovat och när han sedan lät som han inte fattade blev jag bara argare.. tills jag förstod att jag lagt om tva siffror i telefonnummret vilket innebär att det var en av mina killkompisars stackars pappa jag skällde ut kl 3 pa morgonen... Undrar om de bytte telefonnr sedan...

Jag gick i min egen lilla värld när jag just flyttat till Luxemburg och fnissade över att invanarna da hette Luxemburgare. Sa gick det upp ett ljus - "Aha sa hamburgare kommer fran Hamburg da!" Som tur var sa var det bara en tanke... inte nagon visdom jag glatt delade med mig av..

Hemma hos mina föräldrar var det kanske inte sa konstigt att disken hamnade i ugnen och handväskan i kylen ibland för mamma hade de mest underliga ställen att förvara saker - spriten stod i bastun, i det icke fungerande torkskapet fanns saft och inlagd gurka, i biblioteket fanns ett flygplan i naturlig storlek etc etc Sa när nagon inbjuden kompis hörde mig beordras att hämta rödbetorna i torkskapet eller coca colan/whiskyn i bastun sa blev de i regel nagot förbryllade...

• Zozo

PennyJenny.. ehm, ja ibland är man intelligent utan att veta om det... Jag var ju övertygad om att ordet härstammade ur det engelska ordet "ham".. men se, min uppenbarelse visade sig inte vara sa tokig...

PennyJenny skrev 2008-08-14 20:22:26 följande:
    Fast hamburgares namn kommer ju från Hamburger biff, något som invandrare från Hamburg tog med sig till usa.
  • Zozo

Pa tal om att halka..; Jag var i Paris med min lokale chef för att bli presenterad pa huvudkontoret för alla anställda och högste chefen. Mötet var bestämt till 09.00 och da vi övernattat pa olika platser, skyndade jag pa morgonen för att sammanstrala med min lokale chef pa hennes hotell innan mötet. Pang! Sa halkade jag och lag som en sjöstjarna pa torra land mitt pa en av Paris boulevarder.. när jag kommit upp och kommit fram till att jag inte brutit nagot, sag jag ner pa mitt enda par skor - ett par sandaletter med hög klack.. bara för att upptäcka att den ena skon brutits av pa mitten! Vi skulle ju inte stanna länge sa jag hade bara det paret skor med mig... och inget var öppet sa dags pa morgonen. Jag haltade vidare till hotellet där Catherine (lokale chefen) skrattade pa sig när jag drog upp det enda möjliga - mina leopardmönstrade innetofflor utan hard sula! I dessa tofflor tog jag mig genom Paris metro, via Place Vendome och dess lyxbutiker till kontoret, där jag gjorde ett... minnesvärt intryck!

Svar på tråden rödbetor!! eller lägger du också träningskläderna i soptunnan?