rödbetor!! eller lägger du också träningskläderna i soptunnan?
Jag ringde hem en natt och skällde ut papa för att han inte var pa plats och hämtade mig efter en fest som han lovat och när han sedan lät som han inte fattade blev jag bara argare.. tills jag förstod att jag lagt om tva siffror i telefonnummret vilket innebär att det var en av mina killkompisars stackars pappa jag skällde ut kl 3 pa morgonen... Undrar om de bytte telefonnr sedan...
Jag gick i min egen lilla värld när jag just flyttat till Luxemburg och fnissade över att invanarna da hette Luxemburgare. Sa gick det upp ett ljus - "Aha sa hamburgare kommer fran Hamburg da!" Som tur var sa var det bara en tanke... inte nagon visdom jag glatt delade med mig av..
Hemma hos mina föräldrar var det kanske inte sa konstigt att disken hamnade i ugnen och handväskan i kylen ibland för mamma hade de mest underliga ställen att förvara saker - spriten stod i bastun, i det icke fungerande torkskapet fanns saft och inlagd gurka, i biblioteket fanns ett flygplan i naturlig storlek etc etc Sa när nagon inbjuden kompis hörde mig beordras att hämta rödbetorna i torkskapet eller coca colan/whiskyn i bastun sa blev de i regel nagot förbryllade...