Ja ibland sätter stoltheten käppar i livets hjul i onödan...
Man har så mycket bagage med från barndomen, ibland är det enklare med svärföräldrarna, en gåva från DEM hade nämligen inte varit något problem!
Ofta när du skriver i ett ämne tänker jag - SÅ skulle jag ha skrivit, det är ju så jag menar. Mycket trevlig att ha fått göra din bekanskap, passionblomman!
passionsblomman skrev 2008-10-03 19:17:11 följande:
Efter att ha mötts här och där i olika trådar-ett nöje, från min sida...måste jag bara inflika att : om din mamma skulle ha missat att du är en i allra högsta grad självständig person så måste det vara något allvarligt fel på henne Jag skulle aldrig komma på tanken att försöka köra med dig!!! Ta för tusan emot pengarna om de dyker upp. De ger dig kanske utrymme att ge vidare i något helt annat sammanhang?( Typ Förtappade Tanters Kväll hihi)Nej allvarligt talat nu; jag flyttade också hemifrån 17 år gammal och har skött mitt utan ekonomisk hjälp. Har själv lärt mig en del senaste åren om att inte vra så förbaskat stolt jämt, det kan vara ganska oklädsamt och det är för vissa av oss betydligt svårare att ta emot än att ge....För oss blir det till att rätta sig efter den egna matsäcken, och det är väl helt ok( synd bara att den känns lite mager iblnd picknicken...)men skulle någon vilja bidra hoppas jag att jag skulle tacka och ta emot.