• Tx2

Larvigt neka föräldrar bidra ekonomiskt?

Förstår precis hur du känner. Min mamma pratade lite om ett litet bidrag till bröllopet senast jag träffade henne. Först blev jag superglad då det är en jäkla massa pengar vi lägger på en dag, men sedan så insåg jag att jag inte vill ta emot pengar från dem då vi har betydligt mer pengar än vad mina föräldrar har, speciellt nu när min pappa har varit sjuk under en längre tid, och det är vi som har valt att ha det här kalaset.

Kan du inte säga att det räcker med en mindre gåva/summa och att hon kan ge det som bröllopspresent? OCh förklara hur du känner/ser på det.

didis skrev 2008-08-10 21:29:36 följande:
    Precis så känner jag också! Vi tjänar dessutom betydligt mer än vad mina föräldrar gör (vi har förvissa betydligt fler utgifter också) så det gör att det känns ännu konstigare.Men att vägra ta emot någons gåva är ju inte heller vidare trevligt så jag vet faktiskt inte vad jag skall göra.
  • Tx2

Hon kanske kan ge små bidrag/gåvor vid flera tillfällen? Så känns kanske inte summan så stor o fel. Tex säg/hinta att hon kan få bidra med lite till något speciellt som ni har valt och så kan hon få ge resten i present.

Svar på tråden Larvigt neka föräldrar bidra ekonomiskt?