Larvigt neka föräldrar bidra ekonomiskt?
Vi sa till att vi inte ville ha bidrag från våra föräldrar när vi gifte oss, de var välkomna att ge oss bidrag till resan som alla andra om de nu promt ville ge något, men vårt bröllop betalade vi för själva. Vilket de utan knorr accepterade.
Däremot kom mina svärföräldrar dagen innan och sa att de gjort en överföring till oss, utöver bidraget till resan. Svärmor förklarade för mig att de ville ge oss det (fick 25 000 av dem!!! höll på att svimma) som en gåva till oss som nygifta men att de inte ville lägga det till resepengarna. De pengarna betalades in på pappas konto så vi bara fick en lista med namn och svärföräldrarna ville inte visa för mina föräldrar att de gav oss det här vilket jag respekterar, det har inte mina föräldrar med att göra.
Nu tyckte jag iofs att det var en väldig massa pengar, men jag vet också att de gavs till oss helt utan några baktankar eller så. Och eftersom de gjorde så att de inte sa något till oss fören dagen innan så var det verkligen inte ett bidrag till bröllopet som vi ville betala själva.