080808, hur gick det sedan?!!
Vi hade en helt mysig och lugn dag. Klockan 9 var vi hos frissan, rullade näbbarnas hår på spolar, sen fick de åka iväg medan det torkade. Jag blev kvar där och frisören började fixa min frisyr. Den blev tom bättre än jag tänkt mig! När jag var färdig hos henne (då hade jag hunnit fixa mina naglar och ätit lunch också) så kom min man (numera) och näbbarna tillbaka för att fixa deras hår. Medan jag satt och blev vacker hade de hunnit hämta blommorna osv. Under tiden de fick håret fixat så klädde jag mig och sminkade mig. Efter lite fotografering ute så bar det av till kyrkan.
Allt gick mycket bra. Våra näbbar gick före oss in, och gick i alldeles lagom takt. De satte sig så vackert ner på var sin sida om oss när de kom fram (deras egen idé). Där satt de stilla under hela vigseln. Jag har berömt dem massor för hur duktiga de var! Tack vare dem gick vi inte för fort ut heller.
Enda egentliga misstaget som blev var när prästen råkade säga fel efternamnnamn på min man... "Tager du ... denna ... till din äkta man..." Vi hörde hur alla fnissade i bänkarna och jag svarade med hans riktiga namn och JA. Prästen skrattade också så gott då han kom på att han sagt fel namn! Men var väldigt rädd att vi tagit illa upp, men det var ingen fara.
Efter vigseln fotade vi oss vid forsen och sen bar det av till middagen. Allt var uppdukat och fint när vi kom fram. Detta trots att vi inte hade någon kökspersonal, vi hade ju valt att fixa allt tillsammans med våra nära istället.
Eftersom vi hållt allt hemligt för våra vänner så tog vi ett kort med mobiltelefonen och skickade ett mms till våra vänner med en hälsning från fam. xxx. Kul vilka reaktioner som kom!
Natten tillbringade vi hemma. Men kl. 3 började en väckarklocka ringa. Vi sökte rätt på den (gömd) och la oss att sova igen. Kl halv fem var det dags igen för nästa väckarklocka... Men det var enda "buset". Hur gick det för er andra? Fick ni sova lugnt alt. såg allt ut som vanligt när ni kom hem?