• AyBee

Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

Långse - antecknar 12/12 i almenackan. Bokar du biljetter?
    Grund -Du också!!!! "Jul jul, stålande jul....."

Amor -Vad myyyyyyyysigt med magen. Ska bli kul att se den.

Astriden - Gör jag dig ledsen om jag tror 6 dagar efter BF?
    Hur känns 1:a dagen dagen hemma på mammaledigheten? Har du tagit det lugnt eller har du pysslat? Hörs vi imorgon när vi vaknat?

Jag tänkte ta tag i vigselprogrammen ikväll. Klisktra lite. Sen får jag avvakta M som får printa ut insidorna.

Vad ska ni göra ikväll?

• AyBee

Hmmm bra fråga. Väl ni. Parkett är ju alltid tevligt nu när vi nunnar oss lite extra.

• AyBee

Hej hej

Jag gjorde iaf framsidorna till vigselprogrammet idag. Kan fota dom lite senare.

Skulle ha hämtat ringarna idag men de ringde och saa tt han som gör som inte riktigt vad nöjs och vill ejobba på min ring ikväll så vi får se dom imorgon istället. Då lämnar jag också in min ring så graverar de allting och vi hämtas allt på onsdag.

Jag tror faktiskt inte att vi behöver hjälp på lördagen. Allting fixas på fredagen men dukning, blommer och hela alltet. Astridens man hämtar buketterna på lördagen och pappa tårtan så allting är så gott som klart. Satt och gjorde schema för alla dagarna i förrgår så nu känner jag att allting är under kontroll.

Jag har gärna en "AyBee berättar om sin stora dag" fika. Sticker ju iväg några nätter efter bröllopet men vad sägs om v 45 nångång?

• AyBee

Zsi - av oss så är det bara Amor som har haft festen på Aschebergska. Kolla lite med henne.

Ang inbjudningskort kan du ser bilder på allas på deras sidor tror jag. Vilket färgtema har ni valt?

Blommor, ja smaken är som baken. Vad är du ute efter?

Tårta - Jag har beställt min på Steinberger & Nyberg. inte så billig med super god. Tror att de har tårtor för 100 pers men som sagt det kostar.

• AyBee

Neeeeej - M berättade idag att de har julbord med sitt jobb den 12/12..... så jag kan inte gå på konserten.....om jag nu inte kan skaffa barnvakt......ska tänka på detta lite till innan jag säger ja eller nej definitivt.

• AyBee

Hej tjejer....
    Idag har vi hämtat ringarna!!! Har den nu på mitt finger för att få känslan. Den blev jätte fin. Ser inte alls ut som "Solvind" ringen längre tycker jag.

M´s blev hur maffig som helt. Lite för stor tycker jag men han älskade den. Sen hade se skrivit Annebritt inuti och det gillade inte jag alls. Jag heter faktiskt AnneBritt :( Men vi sa att vi fixar till det efteråt. Orkar inte pendla fram o tillbaka dig någonting mer. Nu får det vara nog för denna gången.
    Ska fota ringarna så att ni får se.

Grund...och alla andra som kan. Vigsel är kl 16:30.

• AyBee

Maj - Det börjar kännas riktigt nervöst!!!! Får pirr i magen heeeela tiden. Just nu faktiskt Idag jobbar jag sista dagen och kommer inte vara tillbaka förrän den 3/11 och det känns jätte skönt.

Idag ska jag äntligen till min frisör och färga bort ALLA grå hårstrån. Har aldrig väntat så här länge innan och ser för j-lig ut just nu....men bara i 9 timmar till. Ska njuta i stolen, bli masserad, läsa ikapp mig om kungafamiljen i alla damtidiningar - för att sen göra en provuppsättning av håret. Håll tummarna för att det blir bra!!

• AyBee

Åhhh tack Grund!
    Håller tummarna för att provet är bra. Har också blivit opererad en gång och hoppar gärna över det i framtiden.
    Och ja på lördag efter kl 18 så är vi alla fruar!!!

• AyBee

Tusen tack gumman!!
    Förresten vilken sida är det du kollar väder på?

• AyBee

Du behöver inte be m Sorry här inte för långa inlägg. Bara trevlig läsning.

Jag tar gärna en lusse fika hos dig Långse!! Säg en dag så försöker jag matcha in datumet.

Jag tror inte jag behvöer hjälp med någonting faktiskt. Allt är så gott som klar och det som inte är klart jag jag lejt bort att någon annan fixar.

Jag ska vara hos Victoria N kl 16. Titta gärna förbi och säg hej om du är i närheten.

Laga mat o dricka vin är jag gääääärna med på. Samma sak där. Säg en dag så kollar jag kalendern.

Nu måste jag jobba på. Vill ju bli av med allt på skrivbordet så att jag med gott samvete kan vara borta till den 3/11

• AyBee

Heeej tjejer.

Nu har jag tid att läsa ikapp mig. Men först...

Amor - Kl 16:30 i Torslanda K:a Ska bli så kul att se er där!!!

Långse - Vad söt du är!!! Kl 9:30 kommer jag sätta mig i frisörstolen hos Linda och kl 14 är det fotning och sen vigsel kl 16:30.

Men mig är det bara bra. Har haft 2 fullbokade dagar nu och är lite trött. lite kvar att fixa med imorgon men flyr nog fältet imorgonkväll till Panorama Hotell. Där bor våra norska vänner och det passar mig ypperligt att sätta mig i barnen där och ta ett par glas vin.

Idag har jag gjort naglar och det känns lite ovant att skriva på datorn.

Astriden - det var toppen att få testa klänningen en till gång. Tusen tack för hjälpen!!! Jag ringer dig imorgon bitti så kommer vi och hämtar klänningen innan lunch. Ps Jessica var jätte trevlig!! Skulle hälsa till dig.

Få se om jag hinner att skriva någonting imorgon annars så ses vi (iaf några av oss) i kyrkan!!! Kram på er alla fruar.....snart har jag joinat Er ,-)

• AyBee

Hej alla fruar!!

Nu ÄNTLIGEN är jag också fru. Hade helt underbart väder och en underbar dag!! Är jätte trött idag men jag kan säkert sova bort ett par timmar på tåget till Sthlm imorgon.

Astriden - vilka härliga kort du har tagit. Kan knappt tro att det är jag på fotona! Wiiiiiiii är i sjunde himlen. Lovar att berätta mer är vi kommit hem.

Nu ska jag äta lite bröllopstårta

• AyBee

Hej tjejer. En kortis bara......precis com ni skrev så blev det en Jarlholtpojke igår efter en låååååång förlossning. Fick ett mms strax innan kl 18 med en bild på en stor guldklimp på 52 cm och 4200g !!!! De var väldigt trött men mådde alla 3 bra efter omständigheterna.

Dvs Astriden - hoppa över stl 50 på Axels kläder med en gång Puss på dig gumman och hör av dig när du orkar. Smält nu den stora nyheten av att vara mamma och känn, kläm, pussa och älska sin fina söta son. Nu är ni 3 mot världen!!! Grattis än en gång !!

Vi har det bra i Sthlm. Shoppar massor och äter gott. Idag gör vi nog Söder efter att ha varit inne i city igår. Passade även på att gå på bio igår nu när vi ända har barnvakt. Såg Arn och den var lite sorglig. Hoppas ni alla har det bra. Hör av mig i helgen när vi är hemma igen. Puss!!!

• AyBee

Hej alla fruar.....och nu mamma
    Skönt att höra att ni är hemma gumman. Var det du som ringde igår? Pappa kom inte ihåg vem det var men trodde att det kanske var du. Anyway.....hoppas första dygnet hemma har varit ok och att ni sov bra i natt. Och sist men inte minst..Axel gillar namnet Heter ju själv Adrian i tredjenamn.

Själv är jag nu hemma med en magsjuk son. Stackars liten säger jag bara....Han blev sjuk igår och när vi försökte byta till ett tidiager tåg än vårt kl 20:10 så ville SJ ha 4000:-!!!!! Så Axel fick klara sig med mormor & morfar. Idag är han lite bättre och har precis ätit ett halv äpple.....få se om han får behålla det bara....

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5