• Mumriks blivande fru

Svart vitt bröllop

Någon som har tips, idér eller bilder på bröllop där temat var svart vitt? Vet att jag sett bilder på någons sida, men minns inte vem det var...

• Svar på tråden Svart vitt bröllop
  • T3ZZ

sök på black white wedding på google kommer upp massor med bilder! Själv ska man ha svart vitt rosa

• Mumriks blivande fru

Coolt! Jag har alltid velat ha svart och vitt. Vad har du tänkt än så länge? Vi tänkte något åt svart, vitt och silver/kristall eftersom vi gifter oss på vintern.

• Mizty

Vi ska ha svart/vitt med silver/"bling".

Har tyvärr inte så mycket bilder. Men jag är svarthårig, silverkrona, vit klänning & vita rosor i buketten med "diamanter". Han samma färger. Tärnorna svarta klänningar med lite vitt (bild i galleriet) Dukningen blir med stora vita dukar, svarta löpare, dekorationsdiamanter, vita & svarta ljuslyktor. Inbjudningskort i vitt med sva/vit bild på vita rosor. ja det var lite, fråga gärna om du undrar över något!!

• FoxyLoxy

Vi har också bestämt oss för svart/vitt tema.
    Sedan är ju alltid frågan hur långt man vill gå i sitt tematänkande- vi har i alla fall:

Min klänning är vit med svart band, M2B kommer att ha svarta byxor och vit frockcoat, tärna/bestman är våra motsatser- dvs svart klänning med vitt band (Tror jag har bilder i galleriet- där visas dock klänningen i lila) Sen våra näbbar kommer att vara lika oss i klädsel.

Brudbuketten kommer att vara mestadels vita blommor- har hittat en blomma som är vit med svarta pistiller- och givetvis kommer jag ju aldrig i håg vad den heter- men vilken duktig florist bör vet (Vet om att den är "aktuell" nu i säsong och har sett den hos flertalet blomsterbutiker) för att få in det svarta lite mer så kommer de att linda ett svart band runt buketten att hålla i så att säga... Mannen corsage kommer att bottnas med svarta blad och sen vita blommor.

Dukningen kommer inte att vara sååå väldans tematrissad- utan det enda vi har bestämt oss för där är att som placeringskort brodera servetter med gästernas namn- vita för damerna och svarta till herrarna för att lyfta det svart/vita lite grand och ungefär samma blommor som i brudbuketten.

Så har vi tänkt oss vårt lilla svart/vita tema...

• Diamonds are a girls best friend

Vi har svart, vitt, rött och lite inslag av guld. Det vi är mest nöjda med är ibjudningskorten och festprogrammen som är svarta med vita små rutor där guld hjärtan är isatta, sen ett vitt band. Blev så stilrent att blanda det svarta och vita. Vigselprgrammen ser likadana ut som festprogrammen men är då röda och vita. Vi kommer också att ha vita dukar med svarta löpare, röda rosblad utspridda och röda fat som de vita blockljusen står på, röda gerberas i vita krukor, min klänning är vit med röda detaljer och brudtärnan + brudnäbb har lite guldaktiga klänningar med svarta detaljer.

• FinalFantasy

Vi kommer ha svart och vitt med inslag från silver för att få vinterkänsla Sambon i svart med vit väst och silver i plastrong och jag i svart klänning med vita broderier. Dukingen blir vita dukar, svarta löpare och silverglitter. Vita stolsöverdrag med svarta organzaband runt.

• Tx2

Kommer oxå att ha svart o vit (ljusgrönt). Men har inte kommit så långt än. Först nästa år vi gifter oss. Men jag hoppas att mina tärnor kan tänka sig ha svarta klänningar (o gröna sjalar el band i midjan). Vit bukett, svarta program (förutom vigselprogrammet som får vara vitt) och inbjudningar.

Jag brukar kolla på Trampetroll´s sida som har svart o vitt som färg-tema

• Mumriks blivande fru

Ja just det! Det var ju trampetroll som jag kollade på också. Hade glömt vem det var! Tack!

• BlendaSigne

Vi ska också ha svart o vitt. Detta kommer gå igenom på:
    -klänning - ska ha vit klänning med svart band (bild i mitt galleri)
    -skor, förslag finns i mitt galleri.
    -m2b ska ha svart kostym med vit väst
    -inbjudningar
    -placeringskort
    -svarta linneservetter
    -iövrigt vit dukning och vita blommor, vill inte att det ska bli "för hårt" därav vill vi mjuka upp med vita blommor etc.
    -tackkort etc kommer också vara lika

Skoj med fler med samma tema

• T3ZZ

Det vi/ja har kommit framtill:
    jag vit klänning, brunt långt hår (tänk arwen från sagan om ringen). svart halsband (som ja ska göra själv)
    M2b ska ha svarta byxor å svart väst med vitt broderi på ryggen. vit skjorta under.
    tärna (om ja har någon) svart klänning rosa band.
    Marsalk (om han har någon) svart kostym.
    bukett rosa/vit möjligtvis svarta pärlor.
    Inbjudningskort mm svart grund å accenter i vitt å rosa.

Dukning: svart heltäckande duk. rosa löpare i mitten å vita siden hjärtan utströdda på löparen.

so far so good!

//
    theresetomas.blogg.se

Svar på tråden Svart vitt bröllop