• Tx2

Svart vitt bröllop

Kommer oxå att ha svart o vit (ljusgrönt). Men har inte kommit så långt än. Först nästa år vi gifter oss. Men jag hoppas att mina tärnor kan tänka sig ha svarta klänningar (o gröna sjalar el band i midjan). Vit bukett, svarta program (förutom vigselprogrammet som får vara vitt) och inbjudningar.

Jag brukar kolla på Trampetroll´s sida som har svart o vitt som färg-tema

• Tx2

Ingen som har stött på lite konstiga blickar när ni nämnt det svarta på bröllopet?
    Nämnde för en av mina ev tärnor att jag gärna såg att hon hade på sig en svart klänning, men hon såg så förvånad ut när jag sa det. Så nu funderar jag på vad föräldrar o hans mormor o farmor kommer reagera den dagen dem får svarta inbjudningar och om mina ev tärnor har svarta klänningar.

• Tx2

Vad kul att man inte är ensam. Tänkte likadant med den svarta tärnklänningen, antingen kan dem kolla i garderoberna om det finns någon lämplig svart sak dem kan ha el så skaffar dem nya som dem kan använda senare oxå. Men som sagt, den första som jag berättade det för hade lite svårt att smälta det. Får kolla med mitt tjejgäng oxå nästa gång vi ses, om jag bestämmer mig för att ha sex tärnor vill säga (mitt huvudbry just nu, ett tjejgäng som är mitt allt men är fem stycken o en gammal vän som jag gärna vill ha med, dessutom mor till bruddnäbben som jag avgudar = sex tärnor = nästan 10% av gästerna, kan se dumt ut?)

FoxyLoxy skrev 2008-08-13 11:05:25 följande:
    Rebellen75: Min tärna var oxå överlycklig över den svarta tärnklänningen- kan ju tillägga att jag mobbade henne i ett par månader om en riktig dröm i laxrosa!
  • Tx2

3Jane: är oxå nyfiken på dem svartvita cupcakesen. Har du ett bra recept?

• Tx2

Härliga inspirationsbilder! Kan bli en del besök av mig för att få lite idéer.

• Tx2

Borde finnas svarta pappersdukar. Har för mig att jag sett det vid halloween.

• Tx2

Låter snyggt Casall. Inga bilder?

• Tx2

Är det någon utav er som har bilder på inbjudningskort i svart o vitt? Behöver lite inspiration.

• Tx2

Tack, bli inte förvånade om jag kikar in i era gallerier lite då och då. Fanns mycket fint.

Svar på tråden Svart vitt bröllop