• Daniels B2B

Om jag säger Maj, vad säger du?

Hjälp, vi ska ha ett Maj bröllop nästa år. Men jag är tveksam om färgtemat. Om jag skulle säga Maj till dig, vilka färger tänker du på då?

• Svar på tråden Om jag säger Maj, vad säger du?
  • Hofsan

Gult o grönt här också men jag bor ju i Skåne

• PennyJenny

avil>>>*S* kul att man inte var ensam. Men att du associerar skåne och maj med gult och grönt är du inte ensam om, det gör jag med. Utan att knappt ha varit där jag heller.

• Novemberbröllop08

Limegrönt och syrenlila

• Daniels B2B

Tack för er hjälp...
    Min första tanke var guld & rött men min sambo tycker att det blir för mycket jul över det. Min syster gifte sig detta året och hon hade syrenlila på sitt bröllop. Både jag och min sambo är lila (om ni förstår vad jag menar), är det fel att ha lila på vårt bröllop då? Funderar själv på lite mörkare lila, lime grönt och guld men tror att det blir snyggare med silver! Vad tror ni?Det är så kul att ni förknippar med Skåne då jag är där ifrån men vi ska gifta oss i Östergötland.
    =)

• Fröken förväntan

Det är ju jättesnyggt om man blandar olika lila också... t.ex. riktigt mörk aubergine och ljust syrenlila. Jag tror att det är fint med både guld och silver till även om jag av någon anledning tänker på silver i första hand till ett vårbröllop.

• Fenixx

ljusa pastellfärger är nog fint.
    men grönt tänker jag iallafall och så lila är fint.

• mysifer

vi kommer att ha lila, silver, grönt och vitt på vårt majbröllop och det tror jag kommer bli jättebra

• lillaj

Alla tänkbara ljusa färger från vitt-gult-lime-ljusrosa-ivoryvitt-syren, det är nog bara att blanda de färger som du/ni tycker om. Eventuellt kanske inte vinrött, mörkt blått och de mörkare nyanser som passar andra tider på året.

• Megi

vit, silver och rosa... det ska ja ha :d

Svar på tråden Om jag säger Maj, vad säger du?