• lillaj

Västindien, Mexico USA eller Asien

Vi är nu på en minibröllopsresa men planerar en längre tur under våren, antagligen under jan-maj senast och har funderingar kring Västindien (Guadelope, Aruba, Antigua etc), USA (och då Florida), Mexico eller Asien typ Singapore eller Kambodja.

Nu vill jag ha era alla erfarenheter av dess länder och få tips på era bästa resmål!! Eventuellt kommer vi ha vår son med på resan som då är runt 1,5 år.

Vet ej exakt hur länge vi blir borta med ca 2 v. Vad kostade er resa ungefär? Vi har ju fått en hel del pengar i bröllopspresent och vi hinner ju dessutom spara en del under hösten nu så vi vill få en härlig bröllopsresa Inte tokdyrt så klart men lite extra vill vi ju ändå ha. Har tittat på Lime travel, är det ett bra alternativ eller finns andra motsvarande bolag?

• Svar på tråden Västindien, Mexico USA eller Asien
  • erika26

jag ska till aruba! jag har hört massor av bra saker om det!

• Marsaphir Marlean

Vi åker till Mexico i två veckor all inclusive, underbart vatten, Mayatempel *jag gillar historia*, djuphavsfiske och simma med delfiner, jag gissar på att jag gillar det.

• sandybee

Var i Mexico åker ni?

Vi har bokat en resa till Tulum, men jag velar fortfarande lite eftersom väldigt många av de vi känner redan varit där och fåfänga jag vill åka till ett ställe dit inte alla vara kompisar varit redan.

Marsaphir Marlean skrev 2008-08-15 09:38:35 följande:

Vi åker till Mexico i två veckor all inclusive, underbart vatten, Mayatempel *jag gillar historia*, djuphavsfiske och simma med delfiner, jag gissar på att jag gillar det.
  • HurraViSkaGiftaOss

Florida, USA helt klart.
    Där får man mycket för pengarna nu.
    Asien e uttjatat. Västindien dyrt och Mexico e ok, men som att åka till Medelhavet.
    Tulum tex e väldigt vackert men litet

• Helen och Johan

Jag och min sambo har varit i Kambodja och tyckte att det var en helt fantastisk resa. För mig som inte tidigare varit i Asien, kändes det verkligen inte uttjatat :) Vi har borta två veckor och resan med fyrstjärniga hotell(www.sokhahotels.com) kostade ca 18.000/person. Kambodja är ett fattigt land och det är väldigt billigt att äta och shoppa där. Det finns jättemycket att se både i Phnom Pehn och Siem Reap med Angkor Wat som den absoluta höjdpunkten. Vi tillbringade också en vecka i kuststaden Sihanoukville med sol och bad.

• kär student

Vi har både varit i Kambodja och Mexico, det är helt olika resor.
    Mexico bodde vi på all inclusive och det är verkligen lyxigt, man bör ha minst fyrstjärnigt hotell där för att maten ska vara bra och utbudet varierande. Vi bodde lite utanför playa del carmen,,en lite mysig by där man kan gå och strosa. Havet är underbart vackert och det finns mycket att se och göra. Vi åkte dit i November och då var det mycket vågor, (alltså inte så barnvänligt) men vet inte hur det är i Januarie, däremot har alla fina all inclusive hotell pooler och barnpooler så då kan ju ändå barn bada.

Kambodja är också fint men när vi var där (2006) var det inte så turistanpassat, kor gick på stranden, och solstolar fanns inte så mycket av och maten så billig att man knappt kunde tro det, men det var underbart ändå, det beror på vad man vill ha. bekvämlighet eller ej. Sikhanoville är en mycket mysig badort och det finns säkert lyxiga hotell, vi reste som backpacker och bodde väldigt enkelt, så jag vet inget om det. det finns nog inte så mycket att se och göra runt badorten, men Angkor Wat i norr och Phnom Phen är sevärt. Vad ni än väljer kommer ni nog få en underbar resa.

• Västindienbröllop

För den perioden rekomenderar jag verkligen Västindien eller mexiko. I västindien är tex Aruba barnvänligt och enkel flygresa dit via Amsterdam med KLM. Ett bra allinclusive alternativ är Tamarjn eller Divi. Annars finns lägenheter på Amsterdam Manor Beach Resort.

Jag har varit till Aruba tidigare med Lime Travel och tyckte det var jättebra. Vi blev rekomenderade TAmarijn och vi älskade det. Låg precis på stranden och vi hade balkong mot havet.

I Mexico så finns det ett annat hotell som heter Dreams Tulum, ett annat allinclusive hotell där min syster var och hon älskade det.

• lillaj

Tack, det var bra tips! Gillar att få lite ros och ris om bolagen och konkreta tips.

Västindienbröllop skrev 2008-08-16 12:53:05 följande:
    För den perioden rekomenderar jag verkligen Västindien eller mexiko. I västindien är tex Aruba barnvänligt och enkel flygresa dit via Amsterdam med KLM. Ett bra allinclusive alternativ är Tamarjn eller Divi. Annars finns lägenheter på Amsterdam Manor Beach Resort. Jag har varit till Aruba tidigare med Lime Travel och tyckte det var jättebra. Vi blev rekomenderade TAmarijn och vi älskade det. Låg precis på stranden och vi hade balkong mot havet. I Mexico så finns det ett annat hotell som heter Dreams Tulum, ett annat allinclusive hotell där min syster var och hon älskade det.
  • lillaj

Kollat med Lime travel och det verkar VÄLDIGT dyrt med Aruba. Fått ett par prisexempel på runt 70 000 för oss två (tre med sonen på 1,5 år). Det låter dyrt Finns alternativa sätt och bolag att boka resor med som funkar i bröllopsresesammanhanget eller hur gör ni? Min man har rest väldigt mycket lite överallt i världen och han höll på att sätta i halsen när han hörde priset, inte ens i närheten av de priser han betalat men jag ör ju självklart medveten om att lite extra lyx kostar. Vad har era resor kostat/kommer kosta? Vi ska åka 2 v helst. Är jag helt ute och cyklar när jag tycker 70 000 är dyrt för oss på Diva eller Tamarajn?

Västindienbröllop skrev 2008-08-16 12:53:05 följande:
    För den perioden rekomenderar jag verkligen Västindien eller mexiko. I västindien är tex Aruba barnvänligt och enkel flygresa dit via Amsterdam med KLM. Ett bra allinclusive alternativ är Tamarjn eller Divi. Annars finns lägenheter på Amsterdam Manor Beach Resort. Jag har varit till Aruba tidigare med Lime Travel och tyckte det var jättebra. Vi blev rekomenderade TAmarijn och vi älskade det. Låg precis på stranden och vi hade balkong mot havet. I Mexico så finns det ett annat hotell som heter Dreams Tulum, ett annat allinclusive hotell där min syster var och hon älskade det.
  • sandybee

Ving har charter till Aruba! Hyfsat bra pris tycker jag.

• lillaj

HAr du åkt dit med Ving själv?

sandybee skrev 2008-08-20 18:05:49 följande:
    Ving har charter till Aruba! Hyfsat bra pris tycker jag.
  • Marsaphir Marlean

sandybee Vi åker till Playacar Sandos hotell, och har planerat att göra vissa utflykter. Det vi vet att vi ska göra är: Besöka Xicheniza *eller hur det nu stavas, det största mayatemplet*, bada med delfiner, djuphavsfiske och besöka en Seenorte *grotta med vatten i*.

Svar på tråden Västindien, Mexico USA eller Asien