Inlägg från: lillaj |Visa alla inlägg
  • lillaj

Västindien, Mexico USA eller Asien

Vi är nu på en minibröllopsresa men planerar en längre tur under våren, antagligen under jan-maj senast och har funderingar kring Västindien (Guadelope, Aruba, Antigua etc), USA (och då Florida), Mexico eller Asien typ Singapore eller Kambodja.

Nu vill jag ha era alla erfarenheter av dess länder och få tips på era bästa resmål!! Eventuellt kommer vi ha vår son med på resan som då är runt 1,5 år.

Vet ej exakt hur länge vi blir borta med ca 2 v. Vad kostade er resa ungefär? Vi har ju fått en hel del pengar i bröllopspresent och vi hinner ju dessutom spara en del under hösten nu så vi vill få en härlig bröllopsresa Inte tokdyrt så klart men lite extra vill vi ju ändå ha. Har tittat på Lime travel, är det ett bra alternativ eller finns andra motsvarande bolag?

• Svar på tråden Västindien, Mexico USA eller Asien
  • lillaj

Tack, det var bra tips! Gillar att få lite ros och ris om bolagen och konkreta tips.

Västindienbröllop skrev 2008-08-16 12:53:05 följande:
    För den perioden rekomenderar jag verkligen Västindien eller mexiko. I västindien är tex Aruba barnvänligt och enkel flygresa dit via Amsterdam med KLM. Ett bra allinclusive alternativ är Tamarjn eller Divi. Annars finns lägenheter på Amsterdam Manor Beach Resort. Jag har varit till Aruba tidigare med Lime Travel och tyckte det var jättebra. Vi blev rekomenderade TAmarijn och vi älskade det. Låg precis på stranden och vi hade balkong mot havet. I Mexico så finns det ett annat hotell som heter Dreams Tulum, ett annat allinclusive hotell där min syster var och hon älskade det.
  • lillaj

Kollat med Lime travel och det verkar VÄLDIGT dyrt med Aruba. Fått ett par prisexempel på runt 70 000 för oss två (tre med sonen på 1,5 år). Det låter dyrt Finns alternativa sätt och bolag att boka resor med som funkar i bröllopsresesammanhanget eller hur gör ni? Min man har rest väldigt mycket lite överallt i världen och han höll på att sätta i halsen när han hörde priset, inte ens i närheten av de priser han betalat men jag ör ju självklart medveten om att lite extra lyx kostar. Vad har era resor kostat/kommer kosta? Vi ska åka 2 v helst. Är jag helt ute och cyklar när jag tycker 70 000 är dyrt för oss på Diva eller Tamarajn?

Västindienbröllop skrev 2008-08-16 12:53:05 följande:
    För den perioden rekomenderar jag verkligen Västindien eller mexiko. I västindien är tex Aruba barnvänligt och enkel flygresa dit via Amsterdam med KLM. Ett bra allinclusive alternativ är Tamarjn eller Divi. Annars finns lägenheter på Amsterdam Manor Beach Resort. Jag har varit till Aruba tidigare med Lime Travel och tyckte det var jättebra. Vi blev rekomenderade TAmarijn och vi älskade det. Låg precis på stranden och vi hade balkong mot havet. I Mexico så finns det ett annat hotell som heter Dreams Tulum, ett annat allinclusive hotell där min syster var och hon älskade det.
  • lillaj

HAr du åkt dit med Ving själv?

sandybee skrev 2008-08-20 18:05:49 följande:
    Ving har charter till Aruba! Hyfsat bra pris tycker jag.
Svar på tråden Västindien, Mexico USA eller Asien