• BrudSeptember2008

Ni som gjort egen bukett!

Har ni beställt en viss blomma innan, eller bara tagit det som fanns i butik när det väl var dags?

Hur många tex. rosor gick det åt i er bukett?¨
    Vad kostade den?

• Svar på tråden Ni som gjort egen bukett!
  • Aleta

Jag plockade blommorna i mammas rabatt. Det var alldeles gratis

• maja hed

Jag beställde blommorna en vecka innan, och råd frågade pesonalen i butiken.

• maja hed

Glömde de sa 20-25 rosor jag använde 14 st eftersom att de var så stora och fina. De kostade 25 kr st + gröna blad.

• Emmmmm

beställde lite från blomsterhandlaren och köpte 10 rosor på maxi, gick på ca 250 kr för min bukett. (bild i galleriet).

• Paeonia

Jag beställde ca 2 veckor före. Du kan se buketten+de andra blomdek. i mitt galleri.

Jag hade pioner, 2 sorters rosor, grön outslagen kärleksört från min trädgård+det gröna varav ekbladen är från vår ek.

Minns inte exakt antal rosor i själva brudbuketten, det var även kvistrosor som ju har många knoppar.

Ska kanske nämna att jag har en floristutbildning i ryggen.

• Vitt guld

Paeonia: Det märks att du har floristbakgrund. Jättevacker bukett!

• elsi

Vi gifta oss 090509 på en lördag.
    Min tanke är att gå till Hötorget vid stängnings dax fredagen innan och köpa massor med blommor både till min buket corsage och dekoration!!!
    vet inte vad det komma att kosta men måste vara billigar än blomster handel ... eller ?

• Paeonia

TACK Det var så svårt att bestämma sig för vad jag ville ha! Har ju lekt med tanken många gånger när jag gjort buketter åt andra men när man sedan står där och ska göra sin egen blir man velig. Men jag är väldigt nöjd över hur de blev.

Vitt guld skrev 2008-09-03 13:01:04 följande:

Paeonia: Det märks att du har floristbakgrund. Jättevacker bukett!
Svar på tråden Ni som gjort egen bukett!