Inlägg från: trampetroll |Visa alla inlägg
  • trampetroll

Ni som haft fyrverkerier på ert bröllop...

Vi funderar på att ha ett jättefint fyrverkeri på vårt bröllop den 20 december vid 00.00 tiden, skulle passa fint på ett vinterbröllop. Fyrverkeriet vi tittat på är hur vackert som helst men nackdelen är att det kostar typ 2300kr (1700kr för fyrverkeriet + 600kr för tillstånd av polisen att få skjuta raketer då vårt bröllop inte är på nyårsafton).
    Fyrverkeriet varar också bara i knappt 2 minuter men det är ändå okey tycker vi för det är ett oerhört vackert fyverkeri och känns liksom "längre" (det kommer utan tvekan göra succe hos gästerna).
    Men samtidigt tänker vi också på detta att, är det verkligen värt att lägga 2300kr på ett fyrverkeri som varar i 2 minuter?

Ni som har haft fyrverkerier, vad tycker ni?
    Är det värt det?
    Blev det en succe eller kunde det lika gärna gott varit utan?

• Svar på tråden Ni som haft fyrverkerier på ert bröllop...
  • trampetroll
    Fejs skrev 2008-08-19 05:39:35 följande:
    om det var som på filmen från sveafireworks så tycker jag inte det var värt pengarna! Var bara sista smällarna som var ok. Kanske är bortskämd i och med att man ser fyrverkeri-SM varje år men nej det var bara tråkigt. Jag skulle inte lägga pengarna på det iaf även om jag hade min afunderingar innan.
    Ha ha! Ja, kanske har du rätt! Jag är inte haj på fyrverkerier alls så jag tyckte att detta var jättefint då jag bara hittills har fått uppleva såna där tråkiga grönröda fyrverkerier på nyårsafton Du kan inte tipsa om något fyrverkeri man kan beställa för samma summa som är finare än detta?
Svar på tråden Ni som haft fyrverkerier på ert bröllop...