• Goaste

Blommor på borden - var har ni? Tipsa varandra!

Vad har/hade ni för blommor i era bordsdekorationer?
    Jag funderar lite på silverek. Billiga och fina. Eller är de "blaha" och lite tråkiga? Eller kanske fetbladsväxter. Tror ni man kan få mängdrabatt om man köper många fetbladsväxter hos t ex Plantagen? Vet inte hu många som går åt än rikigt bara.

Har tänkt göra pinnvävsvaser, smala pinnar/kvistar och ståltråd blir små cylindrar, och i dem ska jag ha barnmatsburkar med någon blomma i, kanske även lite sisaltrassel i blomman. Som ljuskällor tänker jag mig värmeljus i kakformar i plåt, med lite patina på. Färgerna som vi ska ha på bröllopet är olika gröna nyanser, naturlinne, olika vita nyanser typ champange och creme och silver.

Kom och tipsa och dela med er av era erfarenheter

• Svar på tråden Blommor på borden - var har ni? Tipsa varandra!
  • Fröken förväntan

Det låter som du har massa fina idéer. Vi har inget direkt uttalat tema men då vi ska ha festen på en loge i skogen i september så har vi velat att det ska vara lite rustikt, naturinspirerat och höstigt. Jag har gjort enkla bordsdekorationer med mossa och gula nejlikor och kottar/ev. blir det rosor sen. Vaserna är muggar från IKEA, 2:-/styck. Till det har vi höga ljusstakar i guld som jag fyndade på IKEAs julrea + massor av små ljuskoppar med värmeljus, dessutom blir det hampasnöre som sevettringar och linnefärgade löpare samt svenska höstäpplen som vi sprider ut på borden. Bilder på provdukningen finns i mitt galleri.

Jag har även samlat massor av returglasburkar som jag kommer använda som ljuslyktor i hela logen.

• BirgitochCarl

Vi hade ranunkler (i krukor) som jag köpte på torget i en "plåtkruka" med limegrön silkespapper. Det blev billigt och jättefint

• Brud28

Jag hade små vita rosor och Vit brudslöja i cylinderformade vaser Finns en bild på det i galleriet
    Vi hade grönt och vitt som tema!

Tycker silverek låter jätte fint!

• Sara W

Jag tycker att fetbladsväxter är jättevackra och idag finns det så många roliga sorter att välja bland. Jag tycker nog att det är roligare än silverek. Personligen förknippar jag silverek med gravplatser, då den kyrkogård där mina morföräldrar är begravna använder silverek och isbegonior på alla gravar som de sköter om.

Vi ska ha vitt, ljusgrönt och silver på vårt vinterbröllop. Tykcer inte om ljusblått som är den färg min sambo helst vill ha. Har hittills funderat på tefärgade rosor och ljusrosa ranunkler i brudbukett och som bordsdekoration, ev även vita tulpaner. Men nyligen såg jag en jätteenkel och vacker blomdekoration med en enkel hortensiakvist i en vas. Just nu lutar det åt just hortensia på borden. Tror ni det funkar?

Goaste, du får gärna lägga ut bilder på dina ståltrådscylindrar. De lät fräcka!

• Goaste

Sara W, ja det ska jag försöka ordna. Ska fixa det under dagen.

Förresten vad tror ni om limefrukter som placeringskort där namnlappen sitter fast med en fin knappnål? Då kanske jag ska be om mängdrabatt på lime på lokala Ica... :-P

Bröllopet blir 090822 så det är ju inte så jättehöstigt. Annars hade det nog blivit rönnbär och äpplen på borden.

Fröken förväntan, Ikeas julrea kanske inte vore så dumt.

Känns som om jag är alldeles full av ideér. Är det någon som vill sno så varsågod!

Skulle väl mest handlat om blommor påborden men nu har jag glidit in på placeringskort! Voj voj voj...

• Fröken förväntan

Ja, på IKEAs julrea kan man verkligen fynda . Jag köpte grunden till mina inbjudningskort där också. Hittade dubbelvikta julkort + kuvert, 100 st för 25 kr (alltså 25öre styck!!!) som jag sedan klädde med linnetyg bland annat. De finns också i mitt galleri .

Det låter fint med lime som placeingskort. Jag har sett bilder där man har gjort bordsdekorationer med halva limefrukter som man har tryck ner en grön krysantemum i... superfint. Kolla här, under ->bilder ->dekorationer: www.blomdekor.se/

• 08BrudeN30

Vi ska köra på hösttema, 30 aug kan väl det funka?!
    mina tips är rönnbär, de har både fina blad och bär, sen kan man ju anv lönnlöv som också är fina som ex del av plackort. jag var på ett bröllop där de hade satt placeringskorten på torkade lönnlöv och det var jättefint.

• Goaste

Blomdekor hade mycket fina saker!
    Era inbjudningskort vart ju super snygga verkligen! Blir lite nyfiken på ettiketten på ryggen av kortet... superläcker!

Har tänkt klämma in sädesax nånstans med (är bonnatös!)och hampasnören... hrm servettringar kanske?

Svar på tråden Blommor på borden - var har ni? Tipsa varandra!