Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

Blommor på borden - var har ni? Tipsa varandra!

Det låter som du har massa fina idéer. Vi har inget direkt uttalat tema men då vi ska ha festen på en loge i skogen i september så har vi velat att det ska vara lite rustikt, naturinspirerat och höstigt. Jag har gjort enkla bordsdekorationer med mossa och gula nejlikor och kottar/ev. blir det rosor sen. Vaserna är muggar från IKEA, 2:-/styck. Till det har vi höga ljusstakar i guld som jag fyndade på IKEAs julrea + massor av små ljuskoppar med värmeljus, dessutom blir det hampasnöre som sevettringar och linnefärgade löpare samt svenska höstäpplen som vi sprider ut på borden. Bilder på provdukningen finns i mitt galleri.

Jag har även samlat massor av returglasburkar som jag kommer använda som ljuslyktor i hela logen.

• Fröken förväntan

Ja, på IKEAs julrea kan man verkligen fynda . Jag köpte grunden till mina inbjudningskort där också. Hittade dubbelvikta julkort + kuvert, 100 st för 25 kr (alltså 25öre styck!!!) som jag sedan klädde med linnetyg bland annat. De finns också i mitt galleri .

Det låter fint med lime som placeingskort. Jag har sett bilder där man har gjort bordsdekorationer med halva limefrukter som man har tryck ner en grön krysantemum i... superfint. Kolla här, under ->bilder ->dekorationer: www.blomdekor.se/

Svar på tråden Blommor på borden - var har ni? Tipsa varandra!