• stavfellet

Han svarade ja!!!

Den åttonde augusti friade jag till min stora kärlek och han svarade ja Vi ska gifta oss och det känns helt underbart fantastiskt stort och alla känslor på en gång

• Svar på tråden Han svarade ja!!!
  • jenli

Grattis! Då är det bara att börja planera

• Tooticki

Stort grattis! Hur friade du?

• lingonris

jaså jag har friat till min man 3 grr kanske och fått nej för tjejen kan ju inte fria...alltså han vill inte gifta sig

• ingenjörsbruden
    lingonris skrev 2008-08-19 11:34:38 följande:
    jaså jag har friat till min man 3 grr kanske och fått nej för tjejen kan ju inte fria...alltså han vill inte gifta sig
    Förr så var det så att om tjejen friade på skottdagen o han svarade nej så var han tvungen att "böta" med en dyr present!!!

O så klart att tjejer kan fria!!! Din kille har kanske egna planer på gång?!
  • lingonris
    ingenjörsbruden skrev 2008-08-19 11:57:40 följande:
    Förr så var det så att om tjejen friade på skottdagen o han svarade nej så var han tvungen att "böta" med en dyr present!!! O så klart att tjejer kan fria!!! Din kille har kanske egna planer på gång?!
    Jotack jag vet, jag tänkte fria då men glömde
    Ja han har kanske planer, om 10 år??
    vet inte, är jag bara dumt romantiskt eller bara dum som vill gifta mig nu..det känns som omman gör det om 10-12 år så är det bara för det ekonomiska och det praktiskta..eller?
  • LottaAnders

Massor av grattis. Ni har en härlig tid framför er. Själv friade jag till min m2b på skottdagen och nu är det inte länge kvar förens klockorna ringer. Vi gifter oss den 30e. Längtar. Men det kommer nog bli lite tomt efteråt. Man har ju liksom vigt sitt liv åt planerande känns det som.

• ingenjörsbruden
    lingonris skrev 2008-08-19 12:01:11 följande:
    Jotack jag vet, jag tänkte fria då men glömde Ja han har kanske planer, om 10 år??vet inte, är jag bara dumt romantiskt eller bara dum som vill gifta mig nu..det känns som omman gör det om 10-12 år så är det bara för det ekonomiska och det praktiskta..eller?
    näää det är alltid romantiskt!!
    Den som väntar på ngt gott....

Kan ju vara en idée att prata ut om var o ens planer, tankar o funderingar kring framtiden.

Lycka till!!!
  • stavfellet

Tack alla! Ja nu börjar planeringen. En ny värld känns det som och det är lite svårt att veta vilken ände man ska börja i. Drömmen är att det ska bli av inom ett år och förhoppningsvis nästa sommar men lite beror det ju på ekonomi (som alltid). Måste sätta oss ner och kolla hur vi vill ha det och vad vi vill betala för dagen! Känns jättekul och spännande

• matildaochniklas

Jättestort grattis! Du har en underbar resa framför dig!

• hoppetozan

Grattis!! Lyckost dig som har en man som vågar svara ja när flickvännen friar... Jag tror det är kört för min del!! Får väl leta upp nån annan gubbe.. ;)

• Robina67

Stort grattis! Vad roligt! Jag friade till min "gubbe" den 8 mars iår, och vi gifter oss snart, den 20/9

Svar på tråden Han svarade ja!!!