Inlägg från: Tingeling_99_ |Visa alla inlägg
  • Tingeling_99_

Hjälp mig kombinera våra efternamn

Hjälp !
    Jag vägrar heta sambons efternamn och han mitt, men vi kan inte komma på någon bra kombination....Vänd och vrid hur ni vill, men snälla hjälp !!!
    Dahl
    Eriksson

• Svar på tråden Hjälp mig kombinera våra efternamn
  • Tingeling_99_

Dahlsson finns redan som efternamn och eriksdahl känns lite jobbigt att säga.

Ahl hade jag inte tänkt på att man kan använda, hmm, det kanske man kan få ihop någon bra kombination med.

Tack för förslagen !

Fler ??!!?

• Tingeling_99_

Näe vi har inga sånna namn
    Testade prvs namnförslag, men den hjälpte inte mycket alls, tyvärr...

Har juh några förslag själv, men man blir ganska insnöad när man sitter och håller på och vänder och vrider dag in och dag ut och missar oftast det bästa och enklaste....

• Tingeling_99_

förlovad julafton 2007 : Fast då blir juh Dahl efternamnet ändå...

Pienaar : Jo, egentligen, fast det kändes ännu svårare att komma på något helt annat, eftersom vi inte har en aning och m2b inte direkt är behjälplig, han suckar bara varje gång jag tar upp att vi måste bestämma oss....

Saken är den att hans mamma har gett honom dåligt samvete, att hans pappa blir jätte ledsen om vi inte tar Dahl för då "dör det ut"...Grejen är den att vårt barn redan har mitt efternamn så det kommer ändå "dö ut". Inte för att de är de enda i Sverige som heter Dahl om man säger så....Och jag har ett namn med bara en stavelse och eftersom Dahl bara har en också så låter det helknäppt om jag skulle ta det... Vi har också varit överens om i 10år att jag aldrig kommer heta Dahl utan att vi skulle ta ett annat släktnamn (mamman flicknamn), men nu vill han inte heta det heller....Invecklat....

Svar på tråden Hjälp mig kombinera våra efternamn