• Boomtown

Någon som har restips om Edingburgh?

Någon som har varit i Edingburgh??
    När är det finast att åka? Jag vill veta alla restips ni har. Vad som är bra eller dåligt

• Svar på tråden Någon som har restips om Edingburgh?
  • Fenixx

jag med.
    vi vill åka dit och även upp i skottland med.

har hört att i edinburgh ska man gå längs Royal mile-old town som är en medetida gata nära slottet och kika.

• Boomtown

När vill ni åka? Vi åker troligtvis inte förrän 2010. Vår eller sensommar tror jag. Vet du hur det går till med B&B? Städar dom åt en? Eller ska man städa innan utcheckningen själv?? Jag skulle vilja se military Tatto.
    Har du kollat in några fina hotell/B&B ? Jag har kollat in ett par

• Fenixx

vi gifter oss inte förrän 2010, så tror vi sparar resan till 2011. har bara kollat litegrann, då vi även sa upp mer norr också. en natt vill vi sova i slott med.

vill ni gå på spännande rundturer så kolla denna sajt med som är för edinburgh.(tryck på buy tickets) så ser ni olika turer bland underjordiska tunnlar, spöken osv.

www.mercattours.com/home.asp

• 080513 2

Vi åker redan den 16/9!!!!

Jag har alltid velat se Edinburgh och övrig Skottland!

• silvera

Jag har varit där flera gånger, eftersom min man då jobbade i norra England! Han tog tåget till Edinburgh, och jag flög Stockholm-Edinburgh med Sterling.

Om ni ska vara där flera dagar, så rekommenderar jag en busstur på 13-14timmar upp till LochNess! Fantastiskt vackert!
    Eller hyr bil, om ni vill. Men vi åkte buss, och det var bra eftersom min man då också kunde koppla av.

Edinburgh är DYRT, precis som överallt i UK.
    Som boende rekommenderar jag att ni söker efter ett Bed and breakfast, då det är trevligt, och lite billigare att bo så. Eller sök efter att bo privat, det har vi också testat och fick då bo hos en tjej som hade det som i en inredningstidning!
    Vi har bott på olika hotell, men det trevligaste var The George Hotel, som är jättefint och jättedyrt...

Priserna är så dyra på så gott som allting, att det är inte så kul att shoppa...

Edinburgh Zoo är helt klart ett besök, även om jag kan tycka att en isbjörn har det lite varmt på ett zoo...

• Boomtown

080513 2 skrev 2008-08-19 19:28:52 följande:

Vi åker redan den 16/9!!!!Jag har alltid velat se Edinburgh och övrig Skottland!
    Du måste återkomma och berätta allt!
  • LadyLuck

Har precis varit 2 veckor i Edinburgh och Skottland. Hyr bil och sov på B&B's. :) :) ska återkomma med webadresser :) Skottalnd är världens underbaraste och ja kanske Edinburgh är dyrt - samma priser som sthlm - men resten av Skottalnd är inte så värst dyrt. Bara underbart!!

• Boomtown

Synd att det är så dyrt att shoppa. Det hade jag sett fram emot.

Hur går det till på bed and breakfast? Man bor väl i någons hem då eller?? Har hört att man ska hålla sig borta under dagen. är det så?

Vilken spöktur är bäst tror ni? För det måste jag med på.

Vilken årstid är finast?

Berätta mer allihopa!

• lillesessan

Skottland funkar när som helst på året. Som tidigare nämnts tycker jag ni bör hyra en bil och åka till Loch Ness, vägen dit är jätte fin. Bo i Fort William och gå på den lokala puben. Men klä inte upp er för fint. Edinburg är en skön stad, titta i slottet, gå på en skrämmande nattvandring, shoppa på princess street, gå omkring och njut. Väl på plats finner ni vad ni kan göra. Hotellstandarden är inte jätte hög. Men b&b funkar jätte bra. Folkmyllret, dialekten, åhh. Absolut att rekommendera men passa på att se lite mer av Skottland om ni ändå skall dit

• 090208

Har inte last traden...

Jag har varit dar, men bara 1 dag.

Pa B&B stadar dom at en.

Vi hade inte tid, men onskar att vi hade kunnat tagit taget ut i bergen. Fatta vad vackert!!!

Glasgow behover man inte slosa tid/pengar pa...

Och nar det ar varmt saklart, hela Storbritannien ar ju regnigt jamt (ingen sommar har i ar heller...).

Svar på tråden Någon som har restips om Edingburgh?