Inlägg från: Prärieklocka |Visa alla inlägg
  • Prärieklocka

Hjälp! Frieri-planer.

Min numera fästman hade köpt en enkel silverring som han tog fram när han friade och nu väljer vi ringar tillsammans. Jag uppskattar verkligen att jag får bestämma själv hur ringen ska se ut då jag har väldigt bestämd smak och ska designa ringen tillsammans med guldsmeden. Det är jättemysigt att ha det kvar, att gå runt tillsammans och kika på ringar. Det känns som om man liksom får dra ut på det mysiga kring frieriet.

Angående datumet så spelar det väl ingen större roll, men själv gillar jag att jag blev friad till på en vanlig måndag utan minsta förväntan på att det skulle ske något särskilt.

• Prärieklocka
    NickyS skrev 2008-08-20 23:08:35 följande:
    Jag har funderat lite under dagen, och visst är alla hjärtans dag en romantisk dag där man bygger upp stämningen också. Men jag kanske satsar på något som Prärieklocka sa, att ta det på en vanlig dag utan minsta förväntan. - Ej bestämt ännu, mycket tänka över detta så det blir perfekt.Kanske någon gång i vår när blommorna, träden och buskarna precis håller på att blomma ut. Jag tar med henne på en promenad upp på ett berg (finns en del där vi bor med vandringsleder), ha allt förberett där uppe med en picknick bestående av något lyxigt vegetariskt att äta (hon är vegaterian). Utsikt över byn och allt runtomkring och se alla färger och känna alla dofter. Och fria till henne däruppe med en fin dikt. En tillfällig ring så vi kan gå runt och kolla på dom riktiga tillsammans så hon får vara med och välja efter egen smak. Vad tror ni om det?
    Låter kanon! Lycka till!
Svar på tråden Hjälp! Frieri-planer.