• nellie78

Morgongåva till man utan intressen!

Känns som att jag står inför en helt omöjlig uppgift! Vill ge min blivande make en liten morgongåva men frågan är vad? Han använder inga smycken,inte ens klocka så det är uteslutet att köpa något sånt. Slipsnål är heller inget han har någon som helst nytta av,skulle bara ligga och samla damm, fin Whisky har han redan..Han har inget direkt superintresse förutom datorer och en ny dator vill jag inte ge honom! Så VAD sjutton ger man honom då?

• Svar på tråden Morgongåva till man utan intressen!
  • ingenjörsbruden

Träningsskor? Bok om intressen?! *hihihi*

En egen gjord bok med foton där du förklara/berättar varför du älskar honom så mkt!!
    Finns även fotoböcker som du kan få tryckt (hela sidan är foto o pärmen är hård).

• lillP

gillar han mat och dryck? kanske kan ge honom en upplevelse i tex öl- och ostprovning, eller om du tänkt en högre summa, privat kock en kväll. Kolla på www.boxexperience.com eller www.liveit.se

• Lillsnufflan

Jag ska beställa ett hänge med min och vår sons bild graverad på. De har även nyckelringar, sedelklämmor, tändare etc. man kan få fotograverade till en rimlig penning. Här är länken:
    www.f2fphotoengraving.co.uk/

• nellie78

Tack så mycket för alla svar! Det bästa hittils är helt klart en brevlåda med vårt gemensamma efternamn på, det tror jag han skulle gilla!

• Charmeuse

Postlåda, gud vilken bra ide! Beställde en på en gång

Tack för tipset Bauti

• Bauti

Det var så lite så.

Alltid kul att hjälpa andra med sina egna snilleblixtrar

• MrsSeptember

En middag och sedan övernattning på hotell kanske runt jul eller till 1-års dagen.

Jag frågade min pojkvän som verkar vara i samma kategori som din (dator, dator, dator) vad han skulle vilja ha. Han hatar krimskrams som hamnar i lådor och han ville definitivt ha något man kan njuta av tillsammas, middag, bio, hotell, bowling och såna saker, göra en heldag så man verkligen får ha kul tillsammans... Han har väldigt enkel smak :)

• silvera

Som morgongåva till min man hade jag klippt och klistrat, och pysslat i timmar för att göra en "jag älskar dig-bok". Min man öppnade den, och lade ner den på golvet, utan att knappt bläddra i den, med orden att det var för mycket text... Suck.

Däremot blev han glad över sin nya t-shirt (som det stod NYGIFT på, från roligatrojor.se), sina nya kalsonger och strumpor, eftersom han givetvis hade glömt att packa ner ett ombyte...

Mest tacksam var han nog över den lilla kassen med lite olika "leksaker", som jag hade tagit med...

• Fenixx

vet en som gav sin man att han fick vara med och köra ett sånt där litet flygplan i present.

• Xaston

Ge honom en kurs i något, så han får ett intresse utanför datorn.....

Matlagningskurs kanske, så får du nytta av det själv senare

• Vill nu

Åh vad bra tips med brevlådan! Själv har jag funderar på en secret box till blivande mannen! Men det gäller ju att jag vågar oxå!

• Lillsnufflan

silvera skrev 2008-08-20 19:29:45 följande:

Som morgongåva till min man hade jag klippt och klistrat, och pysslat i timmar för att göra en "jag älskar dig-bok". Min man öppnade den, och lade ner den på golvet, utan att knappt bläddra i den, med orden att det var för mycket text... Suck.Däremot blev han glad över sin nya t-shirt (som det stod NYGIFT på, från roligatrojor.se), sina nya kalsonger och strumpor, eftersom han givetvis hade glömt att packa ner ett ombyte...Mest tacksam var han nog över den lilla kassen med lite olika "leksaker", som jag hade tagit med...
    Det var ju nästan lite oförskämt. Med tanke på hur mycket du ansträngt dig kunde han ju ha ansträngt sig tillräckligt mycket för att läsa lite. Eller åtminstone låtsas...
  • nellie78

Vilken av lådorna beställde du? Funderar på den första, det känns mest lagom i pris..sen är ju frågan hur man ska göra med designen, tog du och beställde text på A4 så man kan sätta på framsidan eller tog du bara texten på ovansidan av locket? Vet inte riktigt hur det blir om man tar texten på hela framsidan..kanske inte blir så fint, eller hur gjorde du?

Bauti skrev 2008-08-20 18:23:02 följande:
    Det var så lite så. Alltid kul att hjälpa andra med sina egna snilleblixtrar
  • Bauti

Jag beställde en mellanlåda med eget motiv och vårat namn på det.
    Mannen fick välja motiv men jag sa inte vad det var till.
    Mycket uppskattat

nellie78 skrev 2008-08-21 16:10:31 följande:
    Vilken av lådorna beställde du? Funderar på den första, det känns mest lagom i pris..sen är ju frågan hur man ska göra med designen, tog du och beställde text på A4 så man kan sätta på framsidan eller tog du bara texten på ovansidan av locket? Vet inte riktigt hur det blir om man tar texten på hela framsidan..kanske inte blir så fint, eller hur gjorde du?
  • Piiiip

En upplevelse tillsammans med dej!

t.ex. ballongflygning, bungyjump, turhästridning, cowboysafari, resa, utflykt, konsertbiljetter etc.

det finns ju så mycket olika sorters whiskey. Många olika fina sorter. Eller kanske whiskeyprovning och/eller fina whiskey glas?

• nellie78

Tack för alla tips, i morgongåva blir det en brevlåda för det känns som att det är mest "han" på något vis, sen fyller han 30 i april och då blir det en upplevelsepresent av något slag! Tusen tack för all hjälp!

• Troll1
    Troll1 skrev 2008-08-20 19:05:16 följande:
    Måste bara varmt rekommendera www.isa.nu Hon gör underbara tavlor, där du bestämmer texten. Den här har jag köpt: www.isa.nu/shop/ja-p-105.html
    Har ni kollat in hennes tavlor? Gör det, de har jättefina till alla möjliga tillfällen. Inte minst dop etc. :-
  • Moninan

Jag kommer att göra ett fotoalbum till min blivande man. I albumet så kommer jag att ha vackra bilder på mig tex med stumpeband och vackra poträtt.

Svar på tråden Morgongåva till man utan intressen!