Inlägg från: sabinaochchristoffer |Visa alla inlägg
  • sabinaochchristoffer

Vinterbröllop 08/09 del 3

Vi har det så lyxigt att vi ska gå till festlokalen, så vi slipper tänka på bil. Istället ska vi gå en gång kantad av marchaller i den mörka vinternatten (i mitt huvud finns inget utrymme för snöslask och snöblandat regn som faller )

• sabinaochchristoffer

Finalfantasy

FinalFantasy skrev 2008-08-21 18:51:28 följande:
    Hoppar in i nya tråden Kan ni hjälpa mig hitta bilder på snygga gravidbrudklänningar som INTE ser ut som mammaklänningar Vill se ut som en brud!
    Kolla Lonis klänningar www.vitabymilo.se/index_vita.html. De ska passa gravidmagar också. Min är därifrån, vet inte om jag behöver magutrymmet på bröllopet, men förhoppningsvis! Min klänning är som en dröm, med eller utan mage
  • sabinaochchristoffer
    Mixit skrev 2008-08-23 22:16:39 följande:
    Vad ska ni ha på er över klänningen??? Det lär ju inte direkt vara temperaturer som tillåter bara axlar i februari direkt...
    Jag tänkte faktiskt sticka en sjal i mohair. Jag stickar med glesa maskor, så den blir väldigt luftig och ullig på samma gång, den tänkte jag att man kan fästa fram genom att trä ett sidenband igenom och göra en rosett - enkelt. Lägger upp bild i galleriet när den är klar (om den blir snygg dvs).

Min klänning gör sig allra, allra bäst utan något över ,så jag behöver egentligen bara något som värmer lite på vägen till och från. Då kändes detta som ett fint (lagom sött) och billigt alternativ. Kul att ha gjort den själv också!
  • sabinaochchristoffer

Mikes bride skrev 2008-08-24 21:07:58 följande:

Hej på Er Brudar!Får jag också vara med här?31 Januari.Har låtit sy upp en mörkblå sammetscape.
    Hej!
    Vi gifter oss på samma dag

Hur ligger ni till i planeringen?
  • sabinaochchristoffer

Mikes bride skrev 2008-08-24 21:27:33 följande:

Kul! Hoppas det är en "turdag"! Ligger nog till rätt bra, tror jag.....Har inte bokat ngn frissa än, men kläder, musiker, lokal med kökspersonal är klart i alla fall.Hur går det för er då?
    Haha, jag trodde vi låg bra till, men nu blev jag nästan lite stressad.

Jo, vi har valt ringar, bokat kyrka och festlokal, har några bra cateringalternativ, min klänning är köpt, inbjudningskorten utformas och hotellet är bokat. En hel del kvar med andra ord. Dock har vi köpt konstiga detaljsaker som servetter och lite bordsdekorationer. Skum ände att börja i, men det kändes lite konkret
  • sabinaochchristoffer

Nancy Drew skrev 2008-08-27 15:34:07 följande:

Jag vill ha en enkel, knälång klänning, helst med en liten ärm, absolut inte axelbandslös, gärna embireskärning, eller liknande. Jag har breda axlar, liten byst och ingen midja, det vill säga, jag klär egentligen inte i någon modell. Jag tycker Kiks klänningar är fina, men nästan alla har bara axlar. Mission impossible?Hur är det där med färger nu igen? Jag har nästan bara kalla färger, så då ska jag ha kritvit? (Stämmer iofs inte med den jag tittade på igår, menmen...)
    Kolla Lonis butik i gamla stan (Tyska brinken). Jättefina klänningar, enkla i modellen, empireskurna med både lång och kort ärm. www.vitasbymilo.se
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3