Inlägg från: BlendaSigne |Visa alla inlägg
  • BlendaSigne

Vinterbröllop 08/09 del 3

Fin ring! Vad är de för strl på diamanterna o hur många! Superfint!
    Vi shoppade min ring för 2 veckor sen och jag får bara TITTA på den 1 ggr per vecka... "regler" som min m2b satt och jag måste väl erkänna att de var dealen när vi köpte den så tidigt... haha.... så varje lördag sitter jag o tittar på den, men jag får inte prova... haha... han har dessutom hotat med att ju närmre bröllopet desto mer sällan får jag se den så jag ska få den där "tappa andan" känslan när jag får den på dagen D... haha... ja, de e roligt. :) (finns bild i galleriet)

2e advent skrev 2008-08-30 18:50:29 följande:

Nu har jag lagt upp en bild på ringen men det syns inte så bra, det var svårt att få till en bra bild, men jag satte den i alla fall där jag tycker att den gör sig bäst Dessutom lyckades jag få upp bilden av mitt hårsmycke och det armband jag har tänkt ha, vad tror ni kan man ha det eller passar det inte alls?
  • BlendaSigne

Efter många om o men med klänningen, beställ o skickat tillbaka, ångest och lite halvpanik över det hela så köpte jag igår en svart klänning med tyll som är lite "balig" men inte "gala". 3/4 längd o superfin! Äntligen så känner jag mig "hemma" med klänningen - har försökt att hitta en vit bröllopsklänning som jag känner mig ett med... men efter många om o men så blev det en svart. Härligt!!!

• BlendaSigne

bröllop 27 december.
    inbjudningar skickas ut 1 oktober
    osa 1 november (har endast ett fåtal gäster så det kändes lite overkill att ha osa överhuvudtaget, men vi satt det där ändå... )

• BlendaSigne

pratade med en fotograf som sa att om man vill ta bra bilder utomhus på vintern så är det mellan 12-14 som gäller...
    jo, kl 15 så börjar de ju skymma... men de e ju lite beroende på vart i landet ni håller till och vilken dag som ni gifter er...

• BlendaSigne

Denna diskussion hade vi igår o vi bestämde oss att hoppa över fotografen. Har funderat fram o tillbaka hur mtk som helst... Vi har 5 st avancerade systemdigitalkameror på festen o om det mot all förmodan bara skulle bli dåliga bilder så kommer vi ta porträttbilder som bröllopsfoton efter bröllopet. Är övertygad om att bilderna under dagen kommer bli bra, men det är ju just det där med porträttsbilden...

Alla goda ting är tre skrev 2008-08-31 15:38:42 följande:

det där med fotograf är ett av våra två största bekymmer just nu... Ska man hyra in en fotograf för massa pengar eller lita på att en pappa med bra systemkamera klarar av att fixa fina foton?!
  • BlendaSigne

Ja, jag frågade för december o då e de ju som mörkast... så då var det 12-14 som var bäst. Sen beror de ju på om det finns snö el ej, det är ju stor skillnad med en vinterdag utan el med snö.

sokkerstruten skrev 2008-08-31 17:40:32 följande:
    Ja trodde och trodde, hon kollade på en sida där man ser när solen går ner, det skymmer ju när solen börjar gå ner, men det tar ju inte så lång tid mellan att solen börjar gå ner och när solen är nere!
  • BlendaSigne

Planerar bröllop i Dalarna - bor på andra sidan Atlanten...
    Man får köra på känn på mkt - men de blir nog bra ändå

lillP skrev 2008-09-12 15:17:09 följande:
    Vi planerar också bröllop på distans, men bara 20mil bort Vi passade på i somras att tillbringa lite semester i krokarna där vi ska ha bröllopet. På så sätt kunde vi i lugn och ro träffa vigselförrättare, provsmaka mat och tårta samt gå igenom mkt av det praktiska med personalen där vi ska vara Åre 09 skrev 2008-09-12 13:09:48 följande:
  • BlendaSigne

Det verkar vara många som tyvärr efter bröllopet får en ny relation till sin tärna som tidigare, innan bröllopet var en nära vän. Det verkar som hon inte har tid i sitt schema - fråga henne en gång till o be henne ärligt säga om hon tycker det blir för mkt, det är ju inte jättekonstigt om hon tycker så. Om jag var du så skulle jag "ta tag i det" innan det blir något som sätter sig mellan er. Hursomhaver så är det avservärt mkt viktigare men en nära god vän än ett bröllop - så tycker iaf jag.

Hösten2009 skrev 2008-09-29 13:04:48 följande:
    jag är faktist smått sur på min tärna....visst hon har 2 små barn men nångång skulle hon väl kunna klämma in mig i schemat också? jag har också 2 barn men jag lyckas med det mesta ändå...Det är snart en vecka sedan jag bad henne måtta sig så jag bet exakt storlek så jag kan beställa klänning åt henne men hon har inte ens kikat på bilderna (skrev hon senast igår på msn) och inte heller plockat fram måttband.jag har tom tänkt specialbeställa en klänning så hon ska kunna amma smidigt den dagen, men det händer inget ändå...Vad ska jag göra? Ska jag fråga henne rätt ut om hon verkligen vill ta på sig "ansvaret" som tärna som hon så stort tog på sig? Hon har tom lovat göra hår o makeup på mig den dagen. Men är det realistiskt att ens tänka tanken då hon inte kan ägna en tanke åt mig nu? Eller sak ta ta tillbaka förfrågan och be en annan av mina bästa vänner ställa upp som verkligen har tid..?!jag blir galen...
  • BlendaSigne

Jättelätt om man bor o är folkbokförd i Sverige...

Nancy Drew skrev 2008-10-03 23:33:15 följande:

3Jane skrev 2008-10-03 23:11:36 följande:
    Man går in här: www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/akte... skriver ut blanketterna, fyller i och skickar in. Jag har hört att det går lätt som en plätt. Den gäller i fyra månader, så det är dags för oss snart (vi gifter ju oss på samma dag!).
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3