Vinterbröllop 08/09 del 3
Jag ska också beställa klänning från kina :)
Jag ska också beställa klänning från kina :)
Hmm..jag med... :) Mätte mig själv men fick olika resultat varje gång, så nu blir det upp till mamma att mäta rätt... eftersom vi inte berättat än att vi ska gifta oss (vill att inbjudan ska komma som en överraskning) så fick jag lov att säga att jag behövde hjälp med måttagning för att jag ska köpa lite kläder från utlandet.. kändes inte så jättrebra att behöva dra nödlögn men kände att jag behöver hjälp att mäta mer exakt. Dessutom så fick jag tips av att läsa kinaklänningstråden om att de med snörning i ryggen ju har större marginal, så en sån blir det :)
Åh, den var jättefin! Vart ska du beställa ifrån? och blir det den matchande slöjan med?
finalfantasy: hur går det för dig? Hittar du någon bra klänning! Säg till om du vill ha smakråd :)
Jag ska nog beställa underkjol i samband med klänning, just med den tanken om klänningen är pyttelite för lång så kanske den blir lagom om den blir upp-puffad lite.. Dessutom är det ju stor prisskillnad jämfört med en som är inköpt i sverige.
vargtassa: GRATTIS! det är ju skönt att veta att man inte kommer att gå helt sysslolös och det kan ju vara rätt kul att jobba i butik :) För att få stämpla måste du anmäla dig till ams och skicka en massa papper fram och tillbaks till akassan men det kan det ju vara värt om du inte till en början får full tid..
kanske en vinare av bra årgång som öppnas på er 1åriga bröllopsdag
Låter snyggt. har du någon bild på den?
2e advent skrev 2008-08-24 10:24:35 följande:
den va jättefin! Jag som hade tänkt ge mig på att sy nåt. Inser nu att det kanske inte är så lätt...
Nu har vi äntligen lyckats hitta en lokal vi gillar och bokat vigselförättare. Känns så skönt att ha kommit någonvart i planeringen :)