Inlägg från: Januari2009 |Visa alla inlägg
  • Januari2009

Vinterbröllop 08/09 del 3

Vargtassa: Grattis till jobbet, skönt att det löste sig!! Nu har du ju gott om tid att hitta en annan tjänst!

Jag ska oxå be min syster vara tärna, har ni bestämda önskemål om hur tärnklänningen ska se ut?

Vi tänkte skjuta till ett bidrag till syrrans klänning, om hon vill köpa en ny. (Trots att hon har en jättefin i garderoben!)

• Januari2009

Nancy D:
    Håller med ingenjörsbruden om sömmen under bysten, är det den typen av klänning du är ute efter?
    Söt och enkel!
    Vila har också fina klänningar!

Lycko er som skickar ut inbjudningar!!
    Vi håller det hemligt för de flesta tills en vecka innan vi alla åker på semester ihop.
    Våra föräldrar är med och smider planer, självklart bestman och snart även tärna!

Var på Sallly och Sara för att prova torsoletter igår, expediten berättade att det varit en anstormning av brudar som de inte räknat med så här efter sommaren.
    Kunde inte låta bli att tänka på BT *fniss*

• Januari2009

Novemberbröllop 08:
    Jättefin dukning!!

Vargtassa:
    Det är klart det måste funka med korsett under halterneck!
    Annars så finns det ju bh-ar som man kan ändra banden på så att det inte ska synas.

Tänk om våra blivande förstod hur mycket vi beöver gå igenom...

*skrattar*

• Januari2009

Soon to be Mrs P:
    Du har gjort jättefina inbjudningar!!

• Januari2009

Nu har jag i-landsproblem...
    Har lagt in bild i galleriet på klänningen som jag bestämt mej för, den är i ivory.
    På slitsen och snörningen bak är det väldigt ljus beige, den färgen kan jag byta om jag vill. Kan inte bestämma mej...

Är sugen på ljust rosa, men då måste jag väl anpassa färgen på blommorna i buketten till färgen i klänningen.
    Hänger ni med?

• Januari2009

Tack!
    Har också tänkt vit/beige, men det känns så, färglöst.
    Fast med lite grönt i så livar det upp lite!
    Har funderat på kallor men det blir nog rosor i slutändan.

Maken vill ha den ljus beiga färgen, kommer nog inte bestämma mig förrän jag står i affären!!

• Januari2009

Ja det blir nog jättefint!

Blev inspirerad av din dukning, var det fejksnö som iskristallerna låg på?

• Januari2009

2:e advent:
    Grymt fina inbjudningskort!!!
    Nu vill vi veta var man kan hitta en mönsterstansare, Panduro kanske?

• Januari2009

Känner igen ringprovningen!! Fast min m2b skrattar bara när jag provar, än så länge iallafall!

Idag har jag inhandlat en torsolette och ett par matchande trosor, är supernöjd!!

• Januari2009

2e advent:
    Hårsmycket och armbandet var jättefina, passade verkligen bra ihop! Fin ring har du också ; )

Smyckesfråga: Vad har ni tänkt ha på er?
    Jag ska nog bara ha en smal tiara och hängande örhängen, ev armband.

• Januari2009

Det är riktigt fullt med vinterbrudar här nu, kul!

Angåenede klänning med lång ärm så har jag sett det hos Ginnis och på Agape-brud.no.

Hittade en sida om solens upp och nedgång: www.vader.se/soltid
    Hade inte haft en tanke på det...
    Vi ska börja fota utomhus kl 14.30, hoppas det blir bra med ljuset...

• Januari2009

Penguine: Just den klänningen har jag tittat på massor med gånger! Den är jättefin!

Om man istället googlar på vader.se/soltid och klickar på länk nr 1 så kommer man direkt till sidan och sedan är det bara att välja ort i rullningslistan.

• Januari2009

Zsarah: Din klänning är såå vacker!!! Bestämde du dig för nr 2?
    Den tyckte jag också var finast till.

Jag snubblade över ett par pumps på Din sko för 149 kr, halva priset! Gissa om jag slog till ; ).
    Helt rätt till klänningen som jag köpte i lördags. När vinterskorna kommer ut ska jag leta rätt på något moonbootsaktig.

Om man ska bleka slöjan med klorin kanske det är bra att göra det för hand, tänk om den blir förstörd i tvättmaskinen?

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3