Inlägg från: Åre 09 |Visa alla inlägg
  • Åre 09

Vinterbröllop 08/09 del 3

Hej hej, kanske är dags jag presenterar mig här.
    Jag och min m2b gifter oss 21 feb i Åre. Det är verkligen utmanande att planera ett bröllop 64 mil bort. Vi har heller inga släktingar eller vänner på plats i Åre.

Vad vi hunnit med är bokat kyrka, festlokal, stugor till närmsta familj och hotell till oss. Gästlista är klar, Save the date-kort är skickade, inbjudningskort är köpta. Tärna, bestman, näbbar och toastmaster är tillfrågade och har tackat ja. Klänning är bestämd men inte inköpt till mig och tärna. Frisör och smink är bokad oxå. Vet hur tårtan ska se ut och vart den ska beställas men den går inte att beställa än tydligen. Nästa grej är att hitta catering, blommor, skor, boka fotografen vi hittat mm mm. Är det någon som har tips på bra catering i Åre och närområde?

• Åre 09

Vi gjorde samma sak, var uppe på semestern. Det blev inte lika mycket fjällvandring den veckan som det brukar bli
    Men vi fick ju annat gjort. Tycker oxå det funkar ganska bra men det är svårt att hinna med provsmakning av meny och tårta. Det får bli som det blir. Och det blir säkert bra.

lillP skrev 2008-09-12 15:17:09 följande:
    Vi planerar också bröllop på distans, men bara 20mil bort Vi passade på i somras att tillbringa lite semester i krokarna där vi ska ha bröllopet. På så sätt kunde vi i lugn och ro träffa vigselförrättare, provsmaka mat och tårta samt gå igenom mkt av det praktiska med personalen där vi ska vara
  • Åre 09

Vi åker till fjällen, annat fjäll, över nyår. Få se till att planera in allt sånt då istället, det är bara 20 mil till Åre då . Fast givetvis inte just nyårs helgen utan några dagar efter...

Känns som det skulle vara bra att ha en genomgång med prästen innan oxå

Är det någon som har en bra checklista för allt som ska planeras? Det finns en här på BT har jag sett men täcker den verkligen allt? Nog för att det räcker men är rädd att missa något som jag borde planera... Blir lite nojig att glömma något viktigt.
    Va på ett bröllop en gång där de kom på under middagen att de inte hade brudvalsen med sig. Jag som var chafför fick bryta upp under varm rätten och åka iväg hem till dem för att hämta bandet. Inte så kul men det funkade.

• Åre 09

Åh grattis, vad kul.

Tack för listan, den var verkligen superbra.

ingenjörsbruden skrev 2008-09-16 14:08:40 följande:
    Idag har jag beställt vigselringen!! *wiiiiiiiiiie*
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3