-
Varsågod, såg själv på dom klänningarna innan jag bestämde mej för en blandning av en forever yours och alfred angelo. (kolla deras hemsidor finns många med färg där)Vargtassa skrev 2008-08-23 16:30:59 följande:Tack!! Visste inte vart dom kom ifrån. :)
-
hej, du kan fråga på kina tråden, där finns det många som har beställt från just kanacca, 1koo,milly och abigale osv.GoS09 skrev 2008-08-23 17:43:51 följande:Grattis Vargtassa!Zsarah - ang www.kanaccasbridal.com/ vet du hur det fungerar att beställa därifrån, med frakt och tull och sånt...Eller ngn annan som vet? Finns ju hur många klänningar som helst där! Jisses! Hittat en favvo hittills men har många många kvar att titta på, hihi.. Skoj!
Jag beställde via lillsessan så jag behövde inte bekymra mig i det utan hon skötte om allt:)
www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m2929732.html -
Japp äkta vinterväder önskar vi:)Tash skrev 2008-08-23 19:22:33 följande:Är det någon av Er som har bra och annorlunda tips inför festogramet???Kan ju säga att vårt bröllop inte ska likna någon annans, och det é ju inte det lättaste när man är sist ut bland våra vänner och bekanta;)bättre sent än aldrig he he//hade
Här kanske du finner lite tips, det har funnits en ganska stor tråd men hittar inte den nu:)
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m345612.html -
-
Jag funderade på att hyra en pälsjacka från brudbutiken eller så köper jag härifrån:Mixit skrev 2008-08-23 22:16:39 följande:Vad ska ni ha på er över klänningen??? Det lär ju inte direkt vara temperaturer som tillåter bara axlar i februari direkt...
www.wed-shopping.com/display.php3&sort=Bridal%20Jackets%20Stoles%20&%20Capes&wed=
Någon som har erfarenhet av dom? -
Min sambo vill inte ha smycken eller nått sånt så jag funderade på att köpa en upplevelse:) Typ dykning eller flyga ett sånt där litet flyg eller nått sånt:)Ceasara skrev 2008-08-24 08:59:52 följande:Tyvärr ingen erfarenhet av dem. En fråga bara. Betar av listan inför bröllopet. Vad ska ni ge era än i morgongåva? Jag har köpt en dörrskylt med vårt efternamn samt gjort en secretbox. Funderar på om det räcker eller om man ska köpa nåt mer och i så fall vad? Har ni några idéer?
-
ni som inte har hittat klänninga ännu så kolla här super fina klänningar i alla smaker:)
www.alfredangelo.com/Collections/displayCollection.aspx -
Nancy Drew skrev 2008-08-27 15:34:07 följande:
Jag vill ha en enkel, knälång klänning, helst med en liten ärm, absolut inte axelbandslös, gärna embireskärning, eller liknande. Jag har breda axlar, liten byst och ingen midja, det vill säga, jag klär egentligen inte i någon modell. Jag tycker Kiks klänningar är fina, men nästan alla har bara axlar. Mission impossible?Hur är det där med färger nu igen? Jag har nästan bara kalla färger, så då ska jag ha kritvit? (Stämmer iofs inte med den jag tittade på igår, menmen...)Kan du inte lägga en bolero över?
Var och se på ringar idag, beställde en får hoppas den passar bra ihop med f.ringen sen när den kommer:) -
Jätte bra ide, kan vara skönt med varm glögg. Tack för tipset, tror vi ska bjuda på det eller någon annan varm dryck:)
Vinterblomma skrev 2008-08-27 16:59:59 följande:Hej alla! Tänkte fråga om tips då vi ju alla är vinterbrudar på G!Eftersom vi ska gifta oss vid 2a advent, älskar advent och julen och allt den tiden står för (när människor börjar tänka på varandra alltmer, hjälpa till etc etc) så kände vi att ja, varför inte gå lite i det tecknet då!Vad tycker ni då om att när gästerna anländer till middagen får de glögg och pepparkakshjärtan med antingen våra namn på eller "välkommen"?2a advent då har man inte hunit tröttna på jultillbehör väl??Eller har ni andra tips?? -
Nancy Drew skrev 2008-08-28 07:43:47 följande:
Nja, jag tycker inte boleros är så fint. Och allt utan ärm tar fram mina axlar, och det vill jag undvika.jag är inte heller så mycket för boleros men det finns några fina som ser ut att sitta fast i klänningen, alltså inte traditionella boleron. -
Då skulle jag kanske rekomdendera en tyll underkjol, beroende på hur många lager tyll man har..Vargtassa skrev 2008-08-28 16:18:21 följande:Januari 2009:Tror det kommer bli jättefint med beige/vitt! Speciellt om du har lite grönt i.. Det gröna ger ju det hela lite "piff" :)Allmän fråga..Det finns ju olika underkjolar.. Har hört talas om 2-ringade och 3-ringade.. Vilken av dom ger minst "vidd" i kjolen? Vill inte att kjolen ska bre ut sig för mycket.Hoppas ni förstår vad jag menar...:)
-
Vi har bokat kyrka, festlokal, köpt klänningen (hänger här hemma), beställt ringar och kollar catering (vi byte nyligen lokal, den förra festplatsen ordnade maten och dryck)
Gifter oss i mitten av februari. -
Nancy Drew skrev 2008-09-06 10:12:12 följande:
Penny: Jag får också rysningar av "brudskor" (och inte är det av välbehag). Jag tror på att kolla vanliga skoaffärer, och hoppas på att det inte är helt omöjligt på vintern. Annars tänkte jag att jag kanske kunde ha silverskor, det borde väl finnas till nyår...Kolla mitt galleri, där har jag 2 åar som inte är så typiska brudskor, gillar inte heller dom. Men under fotograferingen har jag ingen anning om vad jag ska ha på mej. Vad finns det som är varmt och har 8-10cm klack? -
Nancy drew: om du menar de första så finns de med lägre klack, som kilklack och helt platta lite ballerina stil, på ebay finns det massor av dessa skor och man kan även köpa de på: www.cutesyshoes.com
Det finns åtminstone 3 märken som ser ut som dom jag har i mitt galleri, det ena är wild diva och det andra är bella belle och det sista är: (det som jag kommer att köpa) cutesy shoes. sök på ebay på satin pumps så hittar du mycket:)
de andra är från brandos.se . -
testa med klorin på ett mindre ställe först..
Kan ni hjälpa mej?
brollopstorget.se/Forum-1-30/m3077149.html -
Hej alla, hämtade min ring idag och är sååå nöjd:D har lekt gift ikväll och haft ringen på mig, sambon tycker jag är tokig som går med ringen på mej och är så glad:) Tänkte köpa materialen till inbjudningarna på måndag.. Tog fram klänningen på nytt idag och den var så fin, hade nästan glömt bort hur den såg ut:P
Nu måste jag sluta låtsas vara gift och lägga tillbaka ringen:P
Jag kanske ska använda min mors slöja om vi hittar den:) -
Hej, länge sen jag skrev något här. Hur långt har ni kommit?