Inlägg från: Alla goda ting är tre |Visa alla inlägg
  • Alla goda ting är tre

Vinterbröllop 08/09 del 3

2e advent: säljer de sånt där? Stansen var verkligen jättefin.. vad fick du betala för deN?

• Alla goda ting är tre

hehe.. .känner oxå igen det där med ringprovningen (fast då vi skulle förlova oss) bodde då inte med sambon och ringarna "bodde" hos mig. Var svårt att inte stå och betrakta dem ;)

• Alla goda ting är tre

sokkerstruten: vart har du beställt din klänning ifrån?

• Alla goda ting är tre

Kan det underlätta lite om jag säger att vi inte hunnit nån vart i planeringen? Bara bokat lokal, vf, lagt beställning på klänning och igår började fundera på inbjudningskort, hehe... och vi gifter oss ca 2.5 månader innan er...eller e det jag som borde bli stressad istället?! )

FruHamberg skrev 2008-08-31 13:05:43 följande:
    Shiit känns som att vi har massor kvar att göra nu, jag som tyckte att vi låg så bra till förut... Jag har inte beställt klänning än, inte ens kollat på ringar, snart ska vi börja pyssla med inbjudningarna iaf. Killen min beställde sin frack i torsdags, en sak som är klar iaf. Nåja, än finns det tid .
  • Alla goda ting är tre

hur långt innan skickar ni ut inbjudningskorten och när sätter ni osa?

• Alla goda ting är tre

det där med fotograf är ett av våra två största bekymmer just nu... Ska man hyra in en fotograf för massa pengar eller lita på att en pappa med bra systemkamera klarar av att fixa fina foton?!

• Alla goda ting är tre

Det beror nog lite på hur många ni bjuder. är det ett stort bröllop kan man nog räkna med att det är många gäster som inte hör av sig lagom till OSA perioden. (iaf om man kollar det som skrivits tidigare här på BT)

FruHamberg skrev 2008-08-31 15:37:10 följande:
    När vi skickar ut vet jag faktiskt inte, men tror att det blir i november redan. Vi vill inte skicka ut dem mitt i julstöket. Vi funderar även på att skicka efter jul. Sätter osa ca 1-1,5månader innan den stora dagen(21/2). Är det försent att skicka ut inbjudningarna i början på januari och har osa runt kanske 15 jan?
  • Alla goda ting är tre

funderade oxå på att "provfotografera" innan isåfall ;) Sen e vi lite osäkra på det där med hur länge det är ljust ute. Vigseln är kl 3 och vi har räknat med att det då börjar skymma ute (fotograferingen ska vi ha innan)... Någon som tror annorlunda?

man kan ju alltid chansa på en kort svarsperiod. Risken med att sätta en för lång är ju att folk hinner glömma att svara för att man tänker att man kan vänta med att svara för att det är så lång tid kvar

• Alla goda ting är tre

Åh skönt att höra. då verkar vi vara någorlunda rätt tidsmässigt.

BlendaSigne skrev 2008-08-31 15:56:48 följande:
    pratade med en fotograf som sa att om man vill ta bra bilder utomhus på vintern så är det mellan 12-14 som gäller... jo, kl 15 så börjar de ju skymma... men de e ju lite beroende på vart i landet ni håller till och vilken dag som ni gifter er...
  • Alla goda ting är tre

Åh berätta gärna vad ni kom fram till tidsmässigt...

sokkerstruten skrev 2008-08-31 16:31:27 följande:
    Det här med rätt tid för att fotograferas har jag inte ens tänkt på! Men hoppas att min fotograf har tänkt på det, ska träffas kl 14 och fotas i en timme, i februari. Hm ska nog maila henne och kolla!
  • Alla goda ting är tre

Oj trodde hon så pass sent?!

sokkerstruten skrev 2008-08-31 17:13:42 följande:
    Fick precis mail tillbaka, han skrev att solen går inte ner förren 16.50 så kl 14 ska vara lungt!Sen är det bättre med ett vitt paraply, för ett svart skuggar ansikterna så mycket och det kan lätt bli svårt att få bra bilder. Men det går säkert med svart men bättre med vitt...
  • Alla goda ting är tre

vad är det för sida?

• Alla goda ting är tre

mm... snö vore så fint men för min del är det nog bara att glömma.. på sin höjd är det väl snöslask ;)

• Alla goda ting är tre

Den var vacker!

Penguine skrev 2008-09-02 19:59:05 följande:
    Tror att jag lagt upp klänningen i galleriet nu :)
  • Alla goda ting är tre

vi räknar med att folk tar ledigt (gifter oss på en onsdag) men då ska vi bara ha ett litet bröllop med den närmsta familjen...

krulltottan skrev 2008-09-06 17:59:58 följande:
    Har precis kommit på ett problem... Vi ska gifta oss 5 januari, och jag har hela tiden tänkt att alla är lediga då det är trettondagsafton, men när jag nu tänker efter är det en helt vanlig dag. Undrar just hur många som faktiskt jobbar den dagen? Kan man förvänta sig att de inbjudna som kanske jobbar den dagen tar ledigt eller är det bättre att byta datum??
  • Alla goda ting är tre

Vad kul att det rör på sig!
    Provsmakning låter ju underbart!

ingenjörsbruden skrev 2008-09-12 15:55:20 följande:
    Nu börjar det hända grejor!!! Om 15 min ska jag ringa slottet vi ska vara på o boka tid för diskussion/provsmakning(?)!!! I morgon ska jag träffa klänningsskräddaren o diskutera o skissa på klänningen! På måndag ska vi beställa vigselringen!! Datum är bokad för genomgång med präst o organist.Konditorn har vi även bokat in provsmakning av!!!!Hinderprövning/namnändring är inskickad.Har beställt smågrejor från calligrafen.Kvar att göra:Fixa inbjudningarnaBoka tid med frissan för provuppsättning.Boka tid för vaccineringBoka tid för en provsminkningFixa/påbörja festprogrammenFixa placeringskortBeställa slöja?! Hur går det för er andra?!
  • Alla goda ting är tre

Så det blev en ny klänning?! Lyckades du få din kinaklänning såld?

SidenRos skrev 2008-09-12 22:24:47 följande:
    hej alla glada brudar fick hem min slöja idag och klänningen ååh va underbart det var :D allt känns så nära nu vill bara att tiden ska gå snabbare ibland :D
  • Alla goda ting är tre

ingenjörsbruden: vad roligt att du redan blivit hippad. Kul med folk som har lte framförhållning ibland :)

• Alla goda ting är tre

Oj nu börjar vi bli rätt många vinterbrudar :)

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3