Inlägg från: Mixit |Visa alla inlägg
  • Mixit

Vinterbröllop 08/09 del 3

2e advent skrev 2008-08-24 18:49:09 följande:

Nu har jag lagt en bild i mitt galleri av kappan och jag tror att den ska gå att se. Det är också en variant av den klänningen som jag har på mig som jag ska ha på den stora dagen.
    Åh den är ju superfin!!!
  • Mixit

Idag har vi verkligen gjort slag i sakerna nu har vi bokat kyrka + festlokalen (det blev församlingshemmet klart billigaste alternativet + att det ingår en person som hjälper till att servera osv) och gjort bordsplacering. Nu till den stora frågan, när sjutton ska jag släppa "bomben"

• Mixit

Det ska ju inte vara hemligt så länge till min syster anar redan ugglor i mossen, och skit sne för att jag inte säger nått.

• Mixit

Soon to be Mrs P skrev 2008-08-25 11:49:16 följande:

Frågan är ju i så fall inte när utan hur! Vi förlovade oss i Paris och skickade mms med foton på ringar till familjerna (ringbeprydda händer med Eiffeltornet i bakgrunden, mycket snyggt!), sen när vi kom hem skickade vi länken till hemsidan till resten, och de som inte har internet (farfar och mormor) fick det gå via den vanliga djungeltrumma, aka mamma.
    Vi har ju varit förlovade i 4½ år så det går ju tyvärr bort att skicka bild på ringarna...
  • Mixit

Och jag har nyss beställt min klänning, vi skickade inbjudingarna i torsdags och jag tror nog att alla fått dem. Så nu är vi officiella!

• Mixit

Nu är nästan allt klart, i tisdags var vi och beställde ringarna, från vigselbutiken.se (fast vi åkte dit vi bor bara 1 timme från deras affär). I torsdags "ramlade" jag över ett par skor, 100;- fick jag ge för dem det var utförsäjning. Min klänning är klar oxå och på väg från Kina, nervigt värre kan jag ju säga!

• Mixit

tjoho nu idag kom den!!! Klänningen alltså! Så jättejättefin!

• Mixit
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-14 15:43:15 följande:
    Va kul!!! Ser framemot att få kika på ngt foto!!
    Ja vi får väl se vad vi kan ordna, just nu är jag dunderförkyld och visar mig inte för en kamera
  • Mixit

Det enda som är lite "fel" är längden med underkjolen på. typ 0.5 cm förkort, kanske, jag har inte sett hur det ser ut framifrån, då jag som sagt inte ville fota när klänningen kom. Annars var den perfekt i passformen! Och skulle jag nu tycka att den är FÖR kort med underkjolen, jaa då får jag väl strunta i underkjolen!

• Mixit

Nu finns det lite bilder på min klänning i galleriet. Tyck gärna till om längden, jag kan inte riktigt avgöra/bestämma mig för om den är lite lite förkort eller om den funkar!

• Mixit

På bilderna med skor är det de skorna jag tänker ha på bröllopet! Så det blir inte högre klack än vad det är på bilderna. Tack för era tankar! Man är ju "lite" nojig...

• Mixit

Och JA jag har underkjolen på oxå...

• Mixit
    3Jane skrev 2008-11-20 12:22:40 följande:
    En sak till ... Har ni köpt ring, isf var, vad kostade den och hur ser den ut?
    Vi har köpt och fått hem våra ringar (sambon ska oxå ha 2 ringar sen) finns bild på min ring i galleriet här!

Annars är det ganska stilla just nu. Vi har ju bokat allt, klänningen är klar, blommor är "klart" i alla fall bestämt vilka, en kompis som är florist. Frissa är bokad, en kompis som är frisör. Fotograf lite löst ännu... Kläder till sambo och barnen är inte fixat dock! Lokalen är bokad och klar, dom fixar allt med dukning osv oxå

Ska beställa vigselprogram osv när OSA går ut i januari
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3