Inlägg från: FruHamberg |Visa alla inlägg
  • FruHamberg

Vinterbröllop 08/09 del 3

Testa att ta lite bilder innan, då känner ni ju ungefär hur det kan bli. Och ta många bilder!! Kolla igenom tillsammans om han har en digitalsystemkamera innan ni ger er för dagen. Min syster gjorde den missen när hon lät en släkting, som vanligen är väldigt duktig, ta deras bilder. Han tyckte att typ 40-50 bilder räckte gott och väl och kollade inte igenom dem tillsammans. Min syster litade på honom, men när bilderna kom var hon inte 100% nöjd tyvärr.

Vi ska träna jättemycket innan. Jag är usel på att vara framför kameran, blundar eller ser allmänt konstig ut. Så vi/jag måste träna på att slappna av och lita på fotografen. Samt så är det bra för henne att hitta min bra vinklar innan den stora dagen. Allt för iaf en bra bild .

• FruHamberg

Alla goda ting är tre skrev 2008-08-31 15:40:09 följande:

Det beror nog lite på hur många ni bjuder. är det ett stort bröllop kan man nog räkna med att det är många gäster som inte hör av sig lagom till OSA perioden. (iaf om man kollar det som skrivits tidigare här på BT)
    Många och många, mellan 40-50 under självaste middagen. Sen vet jag att det kommer flera till festen.
  • FruHamberg

Har ni testat smhi`s sida? Där borde det stå. Eller testa att googla efter soltiderna.

• FruHamberg

Går solen ens upp i Kiruna i februari, förutom i horisonten då. Eller när är det som det börja vända? Såg nån dokumentär om Kiruna, då sa de att under en tid på vintern går inte ens solen upp riktigt utan man ser den bara i horisonten typ.

• FruHamberg
    MonKuT skrev 2008-09-01 21:49:25 följande:
    För mig går det rätt bra med planerna. Just nu är det lugnt. Skickade ut alla inbjudningar för 10 dagar sedan. Har brudklänning och skor ( 2 par). Beställt tärnklänningar. Bestämt klädseln till brudgum och marskalker. Och ja nu är de mest planering kring själva vigselprogrammet och middagen, festen. Känner mig rätt lugn.
    Såg att vi har samma datum . Är det nån särskild anledning du har skickat ut inbjudningarna redan? Känns tidigt, eller kanske bara jag som tycker det. Vi hade tänkt skicka ut tidigast i november nämligen. Låter som att ni har det mesta under kontroll, skönt .
  • FruHamberg

Grattis Ceasara!! Oväntat men roligt .

• FruHamberg

Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:01:34 följande:

Imorgon ska vi ha möte med vår festlokal. Vi har redan preliminärbokat, och vet att detta är den perfekta lokalen för oss, nu ska vi försöka få koll på detaljerna. Vad ska vi fråga om? Det enda jag kommer på är att vi måste få en officiell offert, och kolla hur tidigt på dagen vi kan vara där för att rodda för vår musiker.Hjälp mig komma på fler saker!
    Jag har en lista på vad jag ska fråga ang våran lokal, så jag skriver ner några av våra frågor
    * Om de kan ta in speciell champagne för oss?
    * Nattamaten, om ni nu ska vara där så pass länge
    * Att de har några alt till alkoholfria drinkar, inte bara ramlösa och cola
    Det var väl de utav mina frågor som kan vara relevant för er.

Vet ni innan att allt finns för musikern? Annars kan det vara något att kolla upp.

Ja, det var väl vad jag kommer på nu.
  • FruHamberg

Nancy Drew skrev 2008-09-28 13:36:13 följande:

De har konserter på vårt ställe nästan varje helg så det borde inte vara något problem. Vad vi snarare borde kolla är om våra musiker är kapabla att koppla in sina saker själva. Annars tycker jag det är svårt att veta hur mycket vi kan be stället om... De är inget "bröllopsställe", utan är en vanlig restaurang som har konserter, klubbar och i undantagsfall privata fester. Får vi ändra i menyn? Får vi möblera om? Utan att trampa dem på tårna, alltså.
    Ok, då borde musiken vara lugnt. Hyr ni hela stället hela kvällen? Isf borde det inte vara några problem att möblera om lite, menyn borde inte heller vara så stora problem. Men som sagt det är bara att fråga dem.
  • FruHamberg
    Mixit skrev 2008-10-19 15:55:41 följande:
    Nu finns det lite bilder på min klänning i galleriet. Tyck gärna till om längden, jag kan inte riktigt avgöra/bestämma mig för om den är lite lite förkort eller om den funkar!
    Har du underkjolen på nu? För som den är nu funkar det precis! Jättefin klänning, passar dig väldigt bra . Som sagt jag tycker absolut att det funkar!
  • FruHamberg

Ja men då så, då funkar det ju .

• FruHamberg

3Jane- vart beställde du ifrån? Roligt med många slöjor att välja emellan .

• FruHamberg

Hehe, ok. Jag ska snart till och köpa slöja, men det finns ju några varianter att välja på .

• FruHamberg

Lycka till imorgon novemberbröllop08 och se till att njuta av eran dag!!!

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3