Inlägg från: Vargtassa |Visa alla inlägg
  • Vargtassa

Vinterbröllop 08/09 del 3

Hallå tjejer! Igår berättade jag för min syster att jag ska gifta mig och att hon ska vara tärna.. Vi var på Ikea och jag skulle kolla dukar och ljus och lite dekorationer till den stora dagen ni vet och hon undrade varför.. Hon blev så glad att hon fick tårar i ögonen! :)
    Hon är den enda i familj och vänkretsen som vet nåt och det är sååå skönt att få berätta det för någon i alla fall. Så nu har jag en medhjälpare *glad* (utöver m2b då..)
    Har hittat inbjudningskort i pandurokatalogen som jag ska beställa oxå. Får ha en pysselkväll hemma med min tärna sen :)

• Vargtassa

Tack! Ja det kändes som en stor sten lättade..
    Hon tänker inte köpa klänning förrän jag har köpt min. Så man kan kolla ut en som matchar någolunda. ;) Jag har oxå funderat på bidrag. Vi får se hur vi ligger till ekonomiskt och vad hon hittar för klänning. Hoppas kunna ge ett litet bidrag i alla fall. Kul kul!!

Januari2009 skrev 2008-08-25 22:17:52 följande:
    Vargtassa: Grattis till jobbet, skönt att det löste sig!! Nu har du ju gott om tid att hitta en annan tjänst!Jag ska oxå be min syster vara tärna, har ni bestämda önskemål om hur tärnklänningen ska se ut?Vi tänkte skjuta till ett bidrag till syrrans klänning, om hon vill köpa en ny. (Trots att hon har en jättefin i garderoben!)
  • Vargtassa

Jättefin dukning!! Riktig vinterkänsla :) Vad är det för isbitar du har hittat? Kanske snor några ideér ;)

Novemberbröllop08 skrev 2008-08-27 10:37:58 följande:
    Nu har jag lagt ut bilder på inbjudan och provdukningen. Bilderna blev inte så jättebra men ni förstår ju idén ändå. Berätta gärna vad ni tycker
  • Vargtassa

KORSETTFRÅGA!!
    Om man skulle vilja ha en halterneck klänning.. Kan man ha en "vanlig" korsett utan axelband under den då? Eller har ma något speciellt under just för att det är halterneck? (Jag får tokont i huvet om jag måste ha något sitta tajt runt nacken.) Någon som vet??
    :)

• Vargtassa

Hela grejen var att jag inte kan ha något tajt runt nacken.. Har "begåvats" med rejäla behag och min nacke pallar inte vikten som den måste hålla upp med en halterneck bh :( Sen vill jag gärna ha något som håller in magen lite.. Finns det några andra alternativ än korsett då????? :) Tack för hjälpen!!

ingenjörsbruden skrev 2008-08-27 13:59:51 följande:
    Hmm...klart det går....men frågan är hur klänningen ser ut i ryggen....funkar nog INTE så bra om man har låg skärning....Men tänk på att en riktig korsett hindrar dig mkt...du kan inte ta så djupa andetag som du är van vid....jobbigt att sitta osv.... är man inte van vid korsett så kan det se väldigt stelt o jobbigt ut.Jag har osså tänkt ha halterneck...men jag har provat halterneck BH o den var kanon! Spänner inte i nacken...Har du provat en riktig halterneck bh?Sen finns det bandlösa-bh:ar som säkert osså kan funka....Har sett ngn stans om en bh som bara sitter om tuttarna...typ ni vet en sån ögonmask som man kan ha när man sover....ungefär en så men större o över tuttarna...inget band runt bröstkorgen!Guud va svårt det var att förklara!!!! Men gå till en underklädesbutik o ta hjälp av personalen....o prova många olika modeller....även sådana som du själv inte tror på.....
  • Vargtassa

Vänta lite nu.. Finns det specefika halterneck bh:ar???

ingenjörsbruden skrev 2008-08-27 13:59:51 följande:
    Hmm...klart det går....men frågan är hur klänningen ser ut i ryggen....funkar nog INTE så bra om man har låg skärning....Men tänk på att en riktig korsett hindrar dig mkt...du kan inte ta så djupa andetag som du är van vid....jobbigt att sitta osv.... är man inte van vid korsett så kan det se väldigt stelt o jobbigt ut.Jag har osså tänkt ha halterneck...men jag har provat halterneck BH o den var kanon! Spänner inte i nacken...Har du provat en riktig halterneck bh?Sen finns det bandlösa-bh:ar som säkert osså kan funka....Har sett ngn stans om en bh som bara sitter om tuttarna...typ ni vet en sån ögonmask som man kan ha när man sover....ungefär en så men större o över tuttarna...inget band runt bröstkorgen!Guud va svårt det var att förklara!!!! Men gå till en underklädesbutik o ta hjälp av personalen....o prova många olika modeller....även sådana som du själv inte tror på.....
  • Vargtassa

Tror inte man är trött på jultillbehör redan andra advent! Låter jättefint och gott.. :)

Vinterblomma skrev 2008-08-27 16:59:59 följande:
    Hej alla! Tänkte fråga om tips då vi ju alla är vinterbrudar på G!Eftersom vi ska gifta oss vid 2a advent, älskar advent och julen och allt den tiden står för (när människor börjar tänka på varandra alltmer, hjälpa till etc etc) så kände vi att ja, varför inte gå lite i det tecknet då!Vad tycker ni då om att när gästerna anländer till middagen får de glögg och pepparkakshjärtan med antingen våra namn på eller "välkommen"?2a advent då har man inte hunit tröttna på jultillbehör väl??Eller har ni andra tips??
  • Vargtassa

Jag är oxå sugen på att beställa från Milly!! Hur var klänningen? Vad fick du betala i frakt? Tull? :) Berätta allt!

3Jane skrev 2008-08-28 10:35:54 följande:
    Funderar på en spetsjacka, KiK har en fin som man kan ha ovanpå klänningen men den kostar 2500-4000 o ja vet inte riktigt om det är värt det. Blir dyrare än hela min klänning som jag beställt från Milly :)Men den är fiiiiin!!
  • Vargtassa

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=169577&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=#

Smakråd brudar! Skulle man kunna ha den här (den svarta i så fall) över en brudklänning i feb? Eller skulle det se helknasigt ut? Behöver ha någonting över klänningen.. Men helst ingenting vitt för det använder jag aldrig i vanliga fall..Hade den varit röd hade jag köpt den direkt ;)

• Vargtassa

Jäkla tull.. Då vart det ju genast mycket dyrare.... :(
    Men det kan det nog vara värt ändå.. Den klänningen jag har fastnat för skulle kosta myyyycket mer än så i sverige skulle jag tro. :)

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3