Inlägg från: Vargtassa |Visa alla inlägg
  • Vargtassa

Vinterbröllop 08/09 del 3

Januari 2009:
    Tror det kommer bli jättefint med beige/vitt! Speciellt om du har lite grönt i.. Det gröna ger ju det hela lite "piff" :)

Allmän fråga..
    Det finns ju olika underkjolar.. Har hört talas om 2-ringade och 3-ringade.. Vilken av dom ger minst "vidd" i kjolen? Vill inte att kjolen ska bre ut sig för mycket.
    Hoppas ni förstår vad jag menar...
    :)

• Vargtassa

Shit vad fina!!!!!!!!!!! Nu fick man ju prestationsångest ;)
    2e advent skrev 2008-08-28 19:55:05 följande:

Hallå hallåNu har jag lagt upp bilder på mina inbjudningskort i mitt galleri om det är någon som är nyfiken.Sedan försöker jag lägga upp en bild på det hårsmycke och det armband som jag ska ha men det går inte, är det någon som har någon aning om vad felet kan vara för det andra funkar ju.
  • Vargtassa

Idag var jag och min syster till atelje champagne i Uppsala och skulle bara titta (brukar låta så).... Å vips så hade jag på mig en brudklänning! Hur gick det till....... :) Men den var såååååååå fin, skulle behövas sy om lite (t.ex ta bort släpet och sy om axelbanden) och det skulle ingå i priset. Tyvärr så kostade klänningen 4000 kr vilket är typ 1000 kr mer än vad jag tänkt :( Men man kanske kan få ett bidrag av mina föräldrar sen. (De vet inget ännu, vill dra ut på det så länge som möjligt) Men nu är jag toknojig. Vill inte fastna för första bästa klänning men det är den enda de har (av just den) och den hade en speciell färg.. Den var typ mörkivory i färgen, typ sandfärgad och passade mina färger väldigt bra.. I november ska det komma nya klänningar men de är "bara" Ivoryfärgade.. Suck.. Jaja, vem sa att det var lätt att gifta sig?? ;)
    Har även köpt allt pyssel till inbjudningskorten så snart ska jag börja fixa med det oxå :)
    *Wiiiiiiiiiiiie*

• Vargtassa

Hmmmmmm, nu är det flera som sagt att atelje champagne inte är så bra.. Ska hålla garden uppe. Tack alla!!
    Nancy Drew skrev 2008-09-08 22:32:01 följande:

Vargtassa: Jag vill inte vara olyckskorp, men Ateljé Champange i Uppsala har rykte om sig att inte direkt vara service minded... saker levereras inte i tid, är smutsiga, dispyter om vad som ingår och så vidare. Det var en tråd om det nyligen.... (annars har jag mest hört det i samband med vårbalssäsongen).
  • Vargtassa

Snacka om underbar lördag Det vrkar flyta på bra för dig!

Zsarah skrev 2008-09-13 19:39:06 följande:
    Hej alla, hämtade min ring idag och är sååå nöjd:D har lekt gift ikväll och haft ringen på mig, sambon tycker jag är tokig som går med ringen på mej och är så glad:) Tänkte köpa materialen till inbjudningarna på måndag.. Tog fram klänningen på nytt idag och den var så fin, hade nästan glömt bort hur den såg ut:PNu måste jag sluta låtsas vara gift och lägga tillbaka ringen:PJag kanske ska använda min mors slöja om vi hittar den:)
  • Vargtassa

Nu har det hänt grejor här! Inbjudningskorten är klara (skalet alltså, vi skriver ut på papper och limmar i korten sedan) jag har köpt brudskor (bild på inbjudningskort och skor finns i galleriet) och jag hoppas att jag inför bröllopet vaknar upp en morgon och kan gå i klack sedan så har jag idag varit till den lokala handelsträdgården och diskuterat brudbukett (jättetrevlig tjej känns tokbra ) och jag har ringt och kollat upp ett cateringföretag ( 89 kr/pers för potatisgratäng och fyra olika köttsorter typ hjort, älg, rådjur mm måste ju vara billigt? ) så nu är jag på G!!!!
    Inga kläder eller ringar på g bara.. Jaja, det är ju ett tag kvar.. *Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeee*

• Vargtassa

Åh vad spännande!! Vad blev det för något? Nyfiken

ingenjörsbruden skrev 2008-09-16 14:08:40 följande:
    Idag har jag beställt vigselringen!! *wiiiiiiiiiie*
  • Vargtassa

Hur gör man det då!!!????
    2e advent skrev 2008-09-16 20:05:26 följande:

Vargtassa Du måste öppna ditt galleri så vi kan se (nyfiken )
  • Vargtassa

Syns det nu?
    2e advent skrev 2008-09-16 20:05:26 följande:

Vargtassa Du måste öppna ditt galleri så vi kan se (nyfiken )
  • Vargtassa

Alright! Nu ska det funka att kolla in mina inbjudningskort i mitt galleri

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3