Inlägg från: lillP |Visa alla inlägg
  • lillP

Vinterbröllop 08/09 del 3

Vi hade planerat in att göra provsmakningen innan vi åkte dit, kanske lättare då En vecka innan så mailade vi vad för typ av mat vi ville ha, så de kunde komponera ihop en meny och köpa alla råvaror Det har varit gott förut när vi ätit där, men ville ändå smaka vår meny. Och tur var nog det... tycker inte om paprika och glömmer alltid att säga till om det, de hade proppat salladen med just paprika

Åre 09 skrev 2008-09-13 21:50:37 följande:

Vi gjorde samma sak, var uppe på semestern. Det blev inte lika mycket fjällvandring den veckan som det brukar bli Men vi fick ju annat gjort. Tycker oxå det funkar ganska bra men det är svårt att hinna med provsmakning av meny och tårta. Det får bli som det blir. Och det blir säkert bra.
  • lillP

Ingen aning faktiskt Vi ville göra det och bad om det, men det är säkert olika...

Du får ta och skriva ner allt du inte tycker om, eller be om en lista på vad maten innehåller, så du vet vad du ska be dem ta bort

Nancy Drew skrev 2008-09-14 16:38:29 följande:

Hur vanligt är det att man får provsmaka menyn innan? Vi skulle få menyförslag i veckan, och vet att stället har supergod mat, men det är ju som lillP säger, risken finna att de blandat i någon man inte alls tycker om.... Dessutom är det ju roligt att smaka på god mat, hehe.
  • lillP

Vårt var också gratis

Novemberbröllop08 skrev 2008-09-16 09:20:44 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-09-14 16:38:29 följande:
    Vi fick provsmaka menyn gratis, allt var sååå gott
  • lillP

Nope, det syns inte

Vargtassa skrev 2008-09-16 20:18:19 följande:
    Syns det nu?2e advent skrev 2008-09-16 20:05:26 följande:
  • lillP

Vad kul att du har beställt ringen (fin var den också )! När får du hem den?
    Vi ska till guldsmeden i månadsskiftet och lämna in våra f-ringar. Han vill ha dem när han gör vigselringarna så det blir rätt höjd och sånt Ska bli så spännande att få hem dem sen

ingenjörsbruden skrev 2008-09-17 11:52:34 följande:
    Ringen har jag i mitt BG!! Ringen är en speciallare....måttbeställd osv! En lite annorlunda "klassisk" alliansring! Den passar SÅÅÅÅÅ bra till förlovningsringen....men det ska den ju iofs göra....för vi provade ut vigselringen samtidigt som förlovningsringarna!
  • lillP

Det kanske är tur att du inte får ringen förrän en vecka innan Jag kommer att ha nästan två månader på mig att prova och prova och prova och prova....

ingenjörsbruden skrev 2008-09-17 16:10:15 följande:
    Tack, kära du! Spännande o roligt med ringar!Tyvärr får vi inte hem den förren 1 vecka innan bröllopet!Vi ska skicka upp våra förlovningsringar o få dem putsade o graverade osså (ingår i priset). O sen skickar de ner alla 3 ringarna så att vi ska ha dem i god tid! Känns jättebra! Guldsmeden hade koll på vår ringmodell o sånt, har kvar formen från förlovningsringarna så han kommer att utgå från den formen fast göra den lite smalare.... 3,4 bred blir den......passar jättebra till den 5 mm som jag har!
  • lillP

Ingenjörsbruden: Det börjar arta sig, inte mycket kvar nu med andra ord?!

Vi har i princip allt klart, medvetet val eftersom jag ville ha det mesta gjort när jag började plugga nu i höst. Bara lite smådetaljer kvar. Tex: gå igenom vilken typ av musik med DJn, kolla omarrangemang med pianisten vid vigseln, bordsplaceringen, ev köpa underkläder, fixa naglarna... Inte alls mycket

• lillP

Har också skilda föräldrar, så jag vet hur det är med planerandet... Trött på att fara omkring hit och dit, men det har jag slutat med de senaste fyra jularna De får varsitt år numera I år kommer vi dock inte att fira jul med några andra, inte vad vi bestämt iaf (bor i annan stad än mina föräldrar). Om vi firar med någon annan så blir det nog min blivandes föräldrar, de bor i samma stad som oss.

Var ska ni resa? För oss blir det ingen resa i anknytning till bröllopet. Började ju som sagt plugga nyss, så det finns inga pengar till det. Men det gör inget, vi har ju två nätter i svit iaf

ingenjörsbruden skrev 2008-09-17 16:42:01 följande:
    Ja det är skönt när man känner att läget är under kontroll! Jag har till o med börjat planera julen....skilda föräldrar osv så det är några ställen att hinna med innan vi åker på honeymoonen (25/12)! Mannen börjar bli bekväm med att jag har koll på lägeto planerar o har mig..... ...på gott o ont! Sticker ni iväg på bröllopsresa direkt efter eller när har ni tänkt åka?!
  • lillP

Äsch då, alla får ju träffa er 21/12, de får väl vara nöjda med det

Vilken härlig resa! Jag hoppas att vi också ska göra en långresa framöver, men det får bli när jag börjar tjäna pengar igen Är sugen på söderhavet eller västindien, men hinner säkert ändra mig innan det är dags

• lillP

Vilka fina kort! Och skorna var också snygga

Vargtassa skrev 2008-09-17 20:48:10 följande:
    Alright! Nu ska det funka att kolla in mina inbjudningskort i mitt galleri
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3