Inlägg från: lillP |Visa alla inlägg
  • lillP

Vinterbröllop 08/09 del 3

Vad kul. Du får lägga upp dem i ditt bg när de är klara, så vi kan titta på dem och berömma

AnAngel skrev 2008-09-20 18:35:56 följande:
    Håller på för fullt med inbjudningkorten, blir fina , gjort dem helt själv *stolt*.Lycka till alla!
  • lillP

Handpenningen brukar man förlora, men du kan ju alltid fråga butiken. Om den är populär kan de ju gå med på att återbetala handpenningen...

• lillP

Du kan ju byta klänning till festen

• lillP

Ingejörsbruden: Låter som en kanonkväll! Vilka bra vänner du har

• lillP

Grattis!

Ceasara skrev 2008-09-22 13:12:07 följande:
    Vi struntade i allt och åkte till Rom och gifte oss. Vi har haft en underbar tid och är nu redan man och hustru. inget vinterbröllop för oss. Lycka till med allt. Nu får jag hitta på annat att smyga med...
  • lillP

Klart du ska göra

Ceasara skrev 2008-09-23 11:25:57 följande:
    Tack allesammans! Kanske kollar in ibland för att leta festtips till vår fest i januari...
  • lillP

Några till saker att tänka på: När måste ni vara ute ur lokalen? Städning? Severing? Dekorationer?

Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:01:34 följande:

Imorgon ska vi ha möte med vår festlokal. Vi har redan preliminärbokat, och vet att detta är den perfekta lokalen för oss, nu ska vi försöka få koll på detaljerna. Vad ska vi fråga om? Det enda jag kommer på är att vi måste få en officiell offert, och kolla hur tidigt på dagen vi kan vara där för att rodda för vår musiker.Hjälp mig komma på fler saker!
  • lillP

Ja, då borde städningen ingå Men tänk framför allt på att kolla hur länge ni får vara i lokalen. Om ni vill vara längre, kolla om de kan ansöka om förlängt tillstånd samt hur mycket ni får betala extra (blir ju extra eftersom personalen ska vara kvar längre).

Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:23:57 följande:

Tack! Det är en restaurang så jag har alltid antagit att det ingår städning och servering, men det skulle kännas bra att ha det svart på vitt. Lokalen är jättefin som den är, men vi kanske vill ha något på borden, helt klart något att kolla upp. Gärna fler tips!
  • lillP

Det tror jag säkert att ni kan! Det är bara att fråga, ni kan ju inte få mer än ett nej

Nancy Drew skrev 2008-09-28 13:36:13 följande:

De har konserter på vårt ställe nästan varje helg så det borde inte vara något problem. Vad vi snarare borde kolla är om våra musiker är kapabla att koppla in sina saker själva. Annars tycker jag det är svårt att veta hur mycket vi kan be stället om... De är inget "bröllopsställe", utan är en vanlig restaurang som har konserter, klubbar och i undantagsfall privata fester. Får vi ändra i menyn? Får vi möblera om? Utan att trampa dem på tårna, alltså.
  • lillP

Det finns olika sätt att lägga fram saker på... Jag är säker att ni gör det bra

Nancy Drew skrev 2008-09-28 22:27:25 följande:

Mm, jag tycker inte heller att det borde vara det. Jag är bara lite nervös för att de ska tycka vi är orimliga (även om vi inte skulle vara det).
  • lillP

Jag har börjat försöka med just det. Bara att jag fick sår på fötterna så nu måste såren läka innan det är på med skorna igen. Hoppas verkligen att jag hinner gå in dem innan det är dags... Kanske kan jag gå till skomakare och töja dem lite. Usch, jag har världens ömtåligaste fötter, får alltid skoskav

ingenjörsbruden skrev 2008-10-13 09:43:46 följande:
    Tjejer: tänk på o försök gå in skorna redan nu....finns inget tråkigare än skoskav!!
  • lillP

Jag hoppas verkligen att det kommer att funka. Jag är tjejen som helt plötsligt kan få skoskav av gamla skor

Lycka till med underkläderna!

ingenjörsbruden skrev 2008-10-13 10:15:55 följande:
    Jag kände osså att mina var lite tajta på några ställen....men det kunde jag töja ut för hand så nu känns de väldigt bra!! Det finns skoskavs"plåster" som man sätter fast i skon där det skaver.....verkar bra men har inte provat själv..... Måste iväg o köpa mina underkläder.....affären ligger lite off o jag har inte möjlighet att ta mig dit mitt i veckan.....får väl bli en lite utflykt på lördag!
  • lillP

Två veckor!! det är ju ingenting!!

Novemberbröllop08 skrev 2008-11-02 10:42:35 följande:
    Välkommen hit. Ja visst går tiden fort. Känns som om det var igår man bokade datum och kyrkan och nu är det bara 2 veckor kvar för oss. Iiii så spännande och pirrigt
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3