-
Hehe, jag känner igen mig.ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 11:06:16 följande:Känns ju kanon! Men det känns även som att när man väl har bokat av ngt på listan så dyker det upp ytterligare grejor på listan..... hmmmm skumt!!
-
Vargtassa: Hihi, vilken kul historia!
Vi fick skissen till våra inbjudningskort idag. Sååå fina var de! Nu måste vi bara bestämma exakt vad de ska stå i dem, och skicka ut. -
Åh, jag tror äntligen att jag har hittat min klänning!
-
Kommer så fort jag är säker på att den blir min... Hittade den i en liten webshop för vintagekläder i USA, och innan innehavaren har fastställt att hon kan skicka till Sverige kommer jag att vara så nervös för att någon annan ska hinna köpa den.ingenjörsbruden skrev 2008-10-28 08:34:55 följande:Nancy: Har du bild på the dress?!
Det är i alla fall en off-white cocktailklänning från 50-talet med silverdetaljer invävda i tyget. Vid kjol och veckat liv med en liten ärm. Åååh, hoppas den blir min! -
ingenjörsbruden skrev 2008-10-28 10:36:21 följande:Nancy Drew skrev 2008-10-28 09:56:23 följande:Ja, det blir det väl... Men klänningen i sig kostade bara $70, så med frakt och tull och allt blir det "bara" runt en tusenlapp. Då har jag ändå råd att gå till en sömmerska för att ta in livet lite (kommer nog behövas) och kommer ändå långt under min klänningsbudget.
Ååååh! Låter så fin!! Håller tummen för att hon kan skicka den! Det blir väl ev du som får betala tull för den....men det verkar den vara värd!!! -
Näää, någon köpte den! Himla tant att vara så seg, annars hade den varit min nu. Buhu... när jag äntligen hittade något som levde upp till mina orimliga krav.
-
Idag kom vår hindersprövning tillbaka. Vi har nu myndigheternas tillstånd att gifta oss!
-
En dryg vecka. Jag tror det är det vanligaste.missGill skrev 2008-11-05 19:15:06 följande:Hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka hindersprövningen?Nancy Drew skrev 2008-11-05 15:51:54 följande:
-
Handlar inte I don't know... om att hon inte vet hur hon ska kunna visa sin kärlek? Visst är den vacker, men blir det inte lite tokigt på ett bröllop?
-
Jättefin Vargtassa!
Välkommen FrökenFräken1! Jag tror det kommer gå bra, bara du har is i magen och inställningen att saker fixar sig. Vi planerar hela vårt "spektakel" på drygt fyra månader men jag är övertygad om att vi hade kunnat göra det på halva tiden.
Jaga på restaurangfolket lite och sätt en mental deadline, hör du inget från dem innan dagen X, börja kolla andra ställen. Hör du inget från dem innan dagen Y, boka ett av de andra ställena. Gifter ni er i kyrkan eller borgerligt? Boka detta! Skicka inbjudnignar eller i a f Save the Dates så fort saker är spikade. När de sakerna är klara sen finns det knappast något kvar som man inte kan fixa sista veckan om det krisar.
Hoppas allt går bra med din pappa och lycka till! -
Vi har fått tag i en vigselförrättare och imorgon ska jag ut på stan och kolla klänningar med syrran!
-
Två månader kvar idag, Novembertjej och 3Jane! Iiih!
-
Vi har också mycket kvar. Fast om allt går som det ska kommer våra kort från tryckeriet idag. Då ska vi ägna kvällen åt att adressera alla inbjudningarna, så det kan komma iväg någon gång.
Sedan har vi allt som inte går att vara utan: varandra, vigselförrättare, lokal, god mat, bra musik, vänner och släkt. Allt annat är bara blingbling och bonus.
(Egentligen kanske allt från och med lokal är blingbling, men det är saker vi inte vill vara utan). -
Men BT:s planeringsverktyg blinkar ilsket åt mig...
-
Men hjälp! Hur oansvarig får man bli! Hade hon tänkt att ni skulle upptäcka de på bröllopsdagen, eller? Vilken tur att du kom på det! Hoppas ni får tag i någon av de andra.3Jane skrev 2008-11-19 11:30:27 följande:IIih H#¤#¤¤te! Googlade just namnet på vår vf och får läsa att hon har slutat som vf! Hur kan man bara göra så utan att säga något till dem som man redan har uppdrag hos!!?! Såååå arg! Hon har inte svarat på mina mail så det var väl därför. Men man kan väl åtmisntne berätta något. Finns 2 namn till på listan från Leksand där vi ska gifta oss och nu hoppas jag verkligen att någon av de kan. Är ju bara 2 mån kvar. Har ringt en o lämnat meddelande så hoppas hon ringer upp.
-
Välkommen! En måndag? Någon särskild anledning?Aikmansgirl skrev 2008-11-21 08:32:39 följande:La till mig, ska gifta mig den 12 januari, längtar =)