Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Vinterbröllop 08/09 del 3

Börjar bli lite fundersam till om ngt har blivit tokigt med blanketterna......suck!!!

• ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-10-03 16:58:38 följande:

I så fall tolkar jag det som du skriver. Men är du osäker, ring och fråga.Stället vi ska vara på är mer en vanlig restaurang, men de är vana vid typ "30-årsfester", enligt chefen. Hon lovade oss att själv vara på plats hela dagen för "ett bröllp är ju mycket viktigare än 30årsfester". Känns bra!
    Ja hoppas att det inte är ngt konstigt....pallar inte stå i telefonkö till SKV.

Va bra att han själv inser hur viktig er fest är!
    Har ni bestämt meny o så?
    Vi ska träffa hovmästaren nästa lördag! Ska bli spännande!!
  • ingenjörsbruden

3Jane: all info finns på skattemyndigheten....så kolla där....misstänker att ni ska fylla i någon extra blankett pga att ni bor utomlands....men det står mkt bra där....man kan visst även ringa till dem ifrån utlandet!!

Har pysslat med rispåsar o såpbubblor i helgen...ska bara ta foto o lägga in så ni kan kika!!
    Har bestämt oss för morgongåvor....blir samma sorts klocka...men i olika storlekar så klart!

Till helgen ska vi ha en hel "bröllopsplaneringsdag"....träffa organisten, prästen, konditorn o så hovmästaren på slottet!!
    O så ska vi avsluta kvällen med middag hos svärföräldarna! Skönt att slippa laga mat efter en sådan dag! Kommer att var helt slut!!

Vargtassa: Va härligt med ring!!! Grattis!! Proffs är alltid kul att ha med att göra!!

Det där med ringen...är osså superduper nöjd med modell osv....men jag känner inte suget efter ringen o längtar efter den direkt.....ser fram emot att ha en finfin ring på fingret......men längtar mer eftera att få säga "min man" o att få bli kallad fru!

OBS tjejer!
    Även om ni har bokat resa i ert gamla namn o ni har ett giltigt pass med det namnet så kan det bli problem om ni skickat in ansökan om nytt efternamn.....

....det kan bli problem med hemresan om namnbytet gått igenom under tiden utomlands......man kan bli tvungen att söka ett provisoriskt pass på platsen o köpa ny biljett hem......
    Har haft lite efterforskningar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-76/m3113346.html

Men det bör gå bra om man kan få prästen att vänta lite med att skicka in sina papper tills du kommit hem igen....

• ingenjörsbruden

Är osså lite fundersam till stayup eller inte......vill inte bli för varm.....men risken är ju inte överhängande i dec!!

Underkläder har jag provat ut....dock inte inhandlat.....ska försöka göra det så snart som möjligt!!

Om exakt 11 veckor så håller vi på att checka in bagaget inför bröllopsresan!!! *wiiiiiiiie*

• ingenjörsbruden
    3Jane skrev 2008-10-13 09:19:07 följande:
    Köpte jättesnygga underkläder till bröllopsnatten när jag var i USA i somras. Men de att ha under klänningen tänkte jag köpa i här i Stockholm, ska kolla lindex o twilflit tror jag.Igår var jag hemma hos mina föräldrar och vi gick igenom hela buffémenyn, så nu känns allt rätt bra. Va lite jobbigt där ett tag för vi kom aldrig riktigt igång med de där stora sakerna. Men nu känns det jätteskönt! :)Måste börja kolla på ring bara, det har jag fortf kvar.Sen ska jag sätta igång med vigsel- och festprogram. Nån som börjat med sånt?
    Japp.....måste börja nu känner vi....annars blir det för stressig! Har gjort omslagen...nästan färdiga......ska skriva ut en text på linnetryckt papper med våra namn o datum som ska fästas på framsidan sen är de klara.

Kommer ni ihåg att jag frågat om lövad båge?!
    Det finns en båge på slottet att låna så jag har bestämt att jag ska åka upp dagen innan bröllopet o klä den med murgröna o lite rosor......ska ju ändå lämna festprogram, favorer, placeringskort osv så då kan jag lika gärna löva bågen osså!

Vi var o träffade organist, präst, konditor o hovmästaren.....så nu börjar de stora bitarna falla på plats!!
    Vi ska ha tre psalmer.....84, stilla natt o en ny utan nr, sen ska vi bestämma ytterligare en solosång till kyrkan....ska ju ha Du är allt av Sonja Aldén....men sen ska vi ha en låt till som blir bra på piano/flygel.
    Prästen var jättegullig...lite förvirrad o slarvade bort papper men hon blir kanon som vigselpräst!
    Tårtan blir sockerkaksbottnar med två fyllningar...en av chokladmousse o en m hallonmousse!! MUMS!! Var lite inne på passionsfruktsmousse istället för hallon en stund....men sen insåg vi att passionsfrukten försvinner lite mot chokladen så det blev hallon!

När vi träffade hovmästaren så började vi med att byta lokal för festen.....förhoppningsvis kan vi ha den på deras glasverande med helt underbar utsikt över havet.....men verandan är stor.....t 50 pers så vi kan inte spika den helt nu....men det borde inte bli några som helst problem trodde hovmästaren....men vi tänkte flytta till bibliotektet för att ha efterrätten o kaffet där! Så kan folket som vill stanna kvar där o snattra natten lång!

Mixit: 100 kr var kanon för skorna!!

Tjejer: tänk på o försök gå in skorna redan nu....finns inget tråkigare än skoskav!!
  • ingenjörsbruden
    lillP skrev 2008-10-13 10:05:12 följande:
    Jag har börjat försöka med just det. Bara att jag fick sår på fötterna så nu måste såren läka innan det är på med skorna igen. Hoppas verkligen att jag hinner gå in dem innan det är dags... Kanske kan jag gå till skomakare och töja dem lite. Usch, jag har världens ömtåligaste fötter, får alltid skoskav
    Jag kände osså att mina var lite tajta på några ställen....men det kunde jag töja ut för hand så nu känns de väldigt bra!!
    Det finns skoskavs"plåster" som man sätter fast i skon där det skaver.....verkar bra men har inte provat själv.....

Måste iväg o köpa mina underkläder.....affären ligger lite off o jag har inte möjlighet att ta mig dit mitt i veckan.....får väl bli en lite utflykt på lördag!
  • ingenjörsbruden
    Mixit skrev 2008-10-14 15:42:14 följande:
    tjoho nu idag kom den!!! Klänningen alltså! Så jättejättefin!
    Va kul!!! Ser framemot att få kika på ngt foto!!
  • ingenjörsbruden

Mixit: Jag tyckte att längden på din klänning var kanon!! Tyckte att det såg mkt bättre ut när du hade den på dig än på de fotona från inköpsstället....där var ju "övertyget" alldeles för långt...såg nästan lite konstigt ut.
    Din klänning är perfekt!!

• ingenjörsbruden
    3Jane skrev 2008-10-23 10:44:13 följande:
    Jättefin!Det är ju flera som gifter sig i november o december. Är ju inte så långt kvar nu. Känns det bra, mkt kvar?
    Känns ju kanon! Men det känns även som att när man väl har bokat av ngt på listan så dyker det upp ytterligare grejor på listan..... hmmmm skumt!!
  • ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-10-23 15:07:49 följande:

Hehe, jag känner igen mig.
    Ja men var kommer de grejerna ifrån!!!
    Vill ju att listan ska bli mindre o mindre!!!

Har nu satt mannen på att köpa/beställa/fixa med våra morgongåvor.....han är ju den som är mest intresserad av klockor....så det känns lite logiskt att han ska fixa med det som han brinner mest för...förutom för mig!

Ska ni ha slöja?
    Hur ser den ut?
    Kostnad o varifrån?

Funderar på att beställa en slöja från Mipaform...men är lite osäker på hur lång den "korta delen" på slöjan ska vara....som på bilderna här..... eller längre sk "blushed" (man kan fälla fram den över ansiktet men det har jag inte tänkt)
    www.mipaform.se/default2.asp

vad tror ni?
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3