Inlägg från: 3Jane |Visa alla inlägg
  • 3Jane

Vinterbröllop 08/09 del 3

Hm, tror att det var Kanacca det blev. Kommer inte riktigt ihåg, beställde klänningen från Milly o sen höll jag på leta slöjor på så väldans massa olika sidor så jag vet nästan inte vilken det blev tillslut. Men jag tror det var Kanacca.

• 3Jane

Vargtassa, Härligt vilken tur du har, 1000 kr är ju mkt!! :)

Nu är det bara några dagar kvar till vår sista osa-dag. spännande!

• 3Jane

Nancy, ja det låter superfint, hoppas hoppas :)

Jag börjar bli lite smått stressad igen, har vart lugnt ett tag här o inte gjort så mkt. Fast just nu väntar vi ju iofs mest på att alla svar ska ramla in, har ju sista dagen på fredag och det är MASSOR som fortf inte svarat. Min m2bs släktingar är verkligen sega. Suck!

Men nu har det ju börjat trilla in julsaker i butikerna så nu kan man ju snart börja shoppa lite dekorationer o ljus o sånt dära.
    Vad har ni tänkt för dekorationer?

• 3Jane

NÄE va trist!! Men jag tror nog du hittar nån annan fin, kanske är meningen att du ska ha en i färg ändå ;)

• 3Jane

Här är det rätt relaxat på bröllopsfronten just nu, nytt jobb o tenta på måndag så har inte tid helt enkelt. Men nästa vecka, då ska vi minsann ta tag i det igen!

vi ska inte gifta oss i kyrkan så vi kan ju ha i stort sett vilken musik vi vill :)

Vi har också fått vår hiindersprövning men inte skickat den till vf än. Vet inte riktigt när man ska göra det.

• 3Jane

Novemberbröllop, Oj vad kul och spännande, du är väl först ut av alla här va? Lycka till , och njut!

vi bjöd 102 tror jag och 96 verkar komma. vårat osa gick ut sista oktober men fortfarande är det några som inte svarat. Väldigt irriterande!

I eftermiddag ska vi ut o titta på ring, har ju fooooortfarande inte börjat med det. Sen har vår dator krachat o där har vi vigsel- o festprogram så kan inte fortsätta med det förräns vi fixat den.
    Men det blir en hel del annat bröllopsfixande i helgen iaf, har inte gjort nåt på ett tag.
    Men imåndags var vi på ikea o köpte servetter o tyg till borden. Skönt att få börja shoppa lite så man vet att det inte tar slut just när man ska köpa det.

• 3Jane

Har ju nytt jobb så kan inte åka på nån lång bröllopsresa men vi kommer nog försöka åka 4-5 dagar iaf, har tagit ledigt veckan efter. Vet inte vart än, ska börja kolla lite.
    Sen får det väl bli nåt längre senare.

• 3Jane

Ja det närmar sig, börjar ni få fason på det hela?
    Vi har mkt kvar, men tror nog att vi hinner iaf. Hade planerat o hinna klart med allt innan jul ... men vi får väl se :)

• 3Jane

IIih H#¤#¤¤te!
    Googlade just namnet på vår vf och får läsa att hon har slutat som vf! Hur kan man bara göra så utan att säga något till dem som man redan har uppdrag hos!!?! Såååå arg! Hon har inte svarat på mina mail så det var väl därför. Men man kan väl åtmisntne berätta något. Finns 2 namn till på listan från Leksand där vi ska gifta oss och nu hoppas jag verkligen att någon av de kan. Är ju bara 2 mån kvar. Har ringt en o lämnat meddelande så hoppas hon ringer upp.

• 3Jane

Hm, när jag kollade lite närmare såg jag att det stod att hon hade avsagt sig uppdraget 2007, kanske att hon kom tillbaka igen efter det? Men hon har ändå inte svarat på mina mail sen i sommras, ska nog ringa henne ikväll o kolla läget. Ush nervöst! Har redan börjat slänga ut lite krokar i jakt på en annan iaf. Håll tummarna!

• 3Jane

Haha vad jag skriver :)
    Nu har det lättat lite iaf, i back-upp oom inte vår första vf kan så har en annan lovat att ställa upp. Hon tyckte nog att jag lät som en galenbrud när jag lämnade meddelande på hennes svarare o pratade om panik haha. Men hon sa att jag inte behövde oroa mig, om det är så att vår första inte kan så lovar hon att ställa upp, hon kunde det datumet. Så det ordnar sig iaf :) Lättad! Kanske t.om borde välja den andra eftersom den första har strulat o inte svarat. Får se.

• 3Jane

Ja det gjorde det faktiskt, visade sig att jag såklart stressade upp mig o panikade i onödan. Vår första vf svarade på mailet jag skrev igår, o enligt henne hade hon svarat på det förra också. Det måste försvunnit nånstans då. Men skönt att det ordnade sig. Ingen vf = inget bröllop så hade blivit lite trist. Började t.om fundera över om man kunde ha en fest då o bröllopet senare haha.

• 3Jane

En sak till ...
    Har ni köpt ring, isf var, vad kostade den och hur ser den ut?

• 3Jane

Vi skrev med den i inbjudningskortet

• 3Jane

Vi skrev inte så mkt som är för personligt eg utan mest om transport, vägbeskrivning, önskelista o så. Och inte våra telefonnr eller nåt sånt.

Svårt, tyckte det skulle kännas konstigt o skriva ner önskelistan i inbjudan vi också så därför la vi den på sidan. O om man inte lämnar ut någon alls så kommer ju folk ändå börja fråga massa vad man önskar sig så det är lika bra att göra det. Du kan ju göra en lite omskrivning runt så det inte låter bara som "Det här SKA ni köpa"

• 3Jane

Och om det är en hel bröllopshemsida så är det ju inte ett dugg konstigt o skicka ut hela länken.

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3