Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Vinterbröllop 08/09 del 3

3Jane skrev 2008-10-23 17:04:11 följande:
    Jag ska ha slöja, har beställt från Kina så de var billiga.Rätt lång, har flera att välja emellan. En med insydda pärlor över hela, en med pärlor bara i kanten och en med kantband.Vet däremot inte riktigt hur jag ska ha den. Men man får experimentera lite innan :)
    Har du beställt 3 slöjor?!
  • ingenjörsbruden
    3Jane skrev 2008-10-23 17:40:39 följande:
    Haha ja de va så billiga o där jag beställde va man tvungen att köpa 5 accessoarer om man in köpte en klänning där så då beställde jag underkjol, 2 slöjor o 2 par handskar. Sen när jag packade upp hade de lagt i en 3e också ;D
    Gött med bonus!! Köp 6 betala för 5!!
  • ingenjörsbruden

Novemberbröllop!! *wwwwiiiiiiieee* va tiden går fort nu!!! Ja låt mannen pyssla lite!!

Vargtassa: fiiiina ringar!!

Nancy: Har du bild på the dress?!

Här står planeringen lite still.....har lite småpims kvar att fixa....ska gå till floristen o snacka med henne......planera logistiken där det är några småfrågor kvar.......har fortfarande inte provat klänningen......börjar bli lite nervös!!!

• ingenjörsbruden

Nancy Drew skrev 2008-10-28 09:56:23 följande:

Kommer så fort jag är säker på att den blir min... Hittade den i en liten webshop för vintagekläder i USA, och innan innehavaren har fastställt att hon kan skicka till Sverige kommer jag att vara så nervös för att någon annan ska hinna köpa den.Det är i alla fall en off-white cocktailklänning från 50-talet med silverdetaljer invävda i tyget. Vid kjol och veckat liv med en liten ärm. Åååh, hoppas den blir min!
    Ååååh! Låter så fin!!
    Håller tummen för att hon kan skicka den! Det blir väl ev du som får betala tull för den....men det verkar den vara värd!!!
  • ingenjörsbruden

Vi ska bara ha murgröna o lösa rosor på bordet....ev lite små kristaller.... sen ska vi ha två blomsterarrangemang....låga o gärna lite avlånga med blandade röda blommor.....sen har vi tänkt placera brudbuketten mitt på bordet så alla kan njuta av den osså!! Enda pimset...blir rött organsaband som knyts runt den rullade servetten. (kolla mitt BG)

Sen kommer ju våra mörkblåa festprogram o m.blåa favoraskar osså att stå på bordet...så vi har nog tänkt hålla där med pynt.

Har funderat på att åka till Rusta o glutta lite....de brukar ha en himla massa småpims.....jättesöta minisnöglober som jag ett tag funderade på som favorer till gästerna....men det blev godis istället.

• ingenjörsbruden
    3Jane skrev 2008-11-06 11:54:46 följande:
    Här är det rätt relaxat på bröllopsfronten just nu, nytt jobb o tenta på måndag så har inte tid helt enkelt. Men nästa vecka, då ska vi minsann ta tag i det igen!vi ska inte gifta oss i kyrkan så vi kan ju ha i stort sett vilken musik vi vill :)Vi har också fått vår hiindersprövning men inte skickat den till vf än. Vet inte riktigt när man ska göra det.
    Lämna papperet till VF när ni träffas o går igenom procedurer osv! Så gjorde vi!
  • ingenjörsbruden
    rxqueen skrev 2008-11-12 16:09:34 följande:
    Jag tycker också att det är spännande att höra många som kommer på bröllopen:)Vi hade bjudit 85, men tyvärr så kommer bara 50. Vi får ju skylla oss själva lite när vi varit ute i dålig tid, och valt att lägga bröllopet i mellandagarna när många är bortresta;)Imorgon ska vi åka till Härnösand där det ska vara och titta lite, smaka tårta, träffa florist, fotograf och frissan:) Och prällen såklart. Ska bli superspännande!Nu blev det ett ego-inlägg. Vad har ni för planering i helgen?
    Låter som en fullspäckad dag i Härnösand! Hoppas att allt går bra! Passa på att kika på läckra fotoplatser...bro över å, utsiktsplatser osv....kan vara bra att ha om det skulle vara fint väder osv!

Planer för helgen.....gå på födelsedagskalas, SLAPPA (har jobbat för mkt o varit iväg nästan varje kväll i 2 v tid...slitigt) o så ska jag fixa "lådan" till rispåsarna o såpbubblorna, börja på festprogrammet...
  • ingenjörsbruden
    3Jane skrev 2008-11-18 09:08:43 följande:
    Ja det närmar sig, börjar ni få fason på det hela?Vi har mkt kvar, men tror nog att vi hinner iaf. Hade planerat o hinna klart med allt innan jul ... men vi får väl se :)
    Ja shit...tiden bara flyger iväg!
    Jag hade tänkt att vi skulle vara nästan klara med festprogrammet.....men vi har inte börjat på det....dock har vi gått igenom en massa kuligheter som jag samlat på mig under tiden här på BT....i stora drag vet vi hur vi vill ha det...så det är bara att sätta sig vid datorn.....

Köpte papper till vigselprogrammen i söndags....ett ljust beige/gult papper med lite struktur i o så köpte vi halvfärdiga ettiketter till namnlapparna...avlång mörkblått små "remsor" (2 cm x 7 cm) som jag ska montera de utskrivna namnen på

Köpte slöjan i söndags!! Såååå fin!

Måste fixa passet i denna veckan....suck....har tänkt göra det i över 2 månader nu....*tar ett grabbatag i kragen*!

Har ni börjat gå in skorna?!
  • ingenjörsbruden
    Vargtassa skrev 2008-11-18 11:28:13 följande:
    Igårkväll när barnen sov klippte jag och min sambo till silver panelerna som ska ligga i mitten på de vita dukarna på borden. Ett litet steg för brudparet men ett stort steg för bröllopet En liten grej till man slipper fixa med kvällen före sen stora dagen
    Ja precis...de är de grejorna som man gärna vill beta av innan så man slipper stå där dagen innan o fixa o pyssla till sent på natten!

Mina planer för sista dagen som ogift:
    Jag o min syster packar en god lunch och åker sedan för att hämta blomsterarr till borden och den färdigklädd blomsterbåge.
    Sedan kör vi upp till slottet o lämnar av blommorna samt övrig dukning (festprogram, favourer till gästerna, bordsplacering o namnskyltar mm).
    Lunchar lite o sedan åker vi hem igen så att jag kan träna o mysa m blivande mannen!
  • ingenjörsbruden

Aikmansgirl, Välkommen!

Tjejer!
    Ni som har en bröllopshemsida.....
    Jag har knåpat ihopa en till oss....mest så att folk ska kunna kolla tiden o var osv.....samt önskelistan......
    Men hur har ni förmedlat länken?

Tänkte skicka med mail till gästerna.....men vet att vänner o bekanta, jobbkompisar osv skulle behöva ha tillgång till sidan för vägbeskrivning o tid osv om de vill komma o kika i kyrkan..
    Kan man maila länken till dem osså utan att det blir ngt skumt krav att de ska köpa present eller att de måste komma till kyrkan? Känner mig lite vilsen i detta.....

• ingenjörsbruden
    3Jane skrev 2008-11-21 11:19:24 följande:
    Vi skrev med den i inbjudningskortet
    Ja....tänkte på det...men har eg inte velat göra en hemsida...gillar inte att det ligger personlig info på nätet.....

Eg så är det önskelistan som nog är mest viktig.....men det känns lite girigt att bara skicka en lista på detta önskar vi oss....känns liiiite bättre med att önskelistan finns på en sida där en massa annan info finns.....

Men tror du att vänner, bekanta, arbetskamrater osv tar det på fel sätt om man skickar ut ett mail med länken....?
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3