• ingenjörsbruden

Vinterbröllop 08/09 del 3

...så då fortsätter vi här istället!!!

Gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2924776.html

Bröllopsdagar: (vid trådstart080821)
    2009-02-27 GoS2009
    2009-02-21 FruHamberg
    2009-02-21 umekicki79
    2009-02-14 Meredith
    2009-02-14 FinalFantasy
    2009-02-14 Bollöga
    2009-02-14 Vargtassa
    2009-02-14 Zsarah
    2009-02-14 Jennie Niklas
    2009-02-14 Wehoo
    2009-02-14 Mixit
    2009-01-31 sabinaochchristoffer
    2009-01-31 Ceasara
    2009-01-27 Januari2009
    2009-01-17 Nancy Drew
    2009-01-17 Novembertjej
    2009-01-17 3Jane
    2009-01-09 EmmaochMagnus
    2009-01-05 krulltottan
    2009-01-03 Simone B
    2008-12-31 Pettis
    2008-12-27 BlendaSigne
    2008-12-27 LillP
    2008-12-24 Wingtear
    2008-12-21 Ingenjörsbruden
    2008-12-20 Tash
    2008-12-20 Trampetroll
    2008-12-13 MagdalenaH
    2008-12-13 Soon to be Mrs P
    2008-12-06 Dufvan
    2008-12-06 2e advent
    2008-12-06 Sidenros
    2008-12-06 Vinterblomma
    2008-12-03 Alla goda ting är tre (+m2b förstås ;))
    2008-11-22 Anna och Ola
    2008-11-15 Novemberbröllop08

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3
  • Zsarah

Vi hyr en vit limousine:) I min klänning är det en liten underkjol men jag vill ha lite mer vidd i klänningen:)

• ingenjörsbruden

Simone B skrev 2008-08-23 09:43:57 följande:

I slutet av förra tråden pratades det lite om fejksnö från Buttericks. Funderar på om man skulle kunna använda det istället för ris...? Någon med erfarenhet?
    Njaaaa....tänk på att ni kanske måste städa om ni "skräpar ner" vid riskastningen.....vi ska har sockerris som smälter bort av sig själv!

Sen en annan grej med ris....vissa kyrkor vill inte alls att man kastar vanligt ris för det drar tillsig möss/råttor/ohyra.....sockerris är då ett säkert kort....regnar säkert massor hela dec så då försvinner det direkt! MEN det kan klibba fast på kläderna om det regnar massor..... men det går bort i tvätt o så...
  • 2e advent

Vargtassa

Bokia har färdigvikta färgade kort, jag köpte mina där har både klarröda och vinröda, för visst var det rött du ville ha.

Den där pysselgenen som det talas om har faktiskt jag också sitter just nu med den nya panduro katalogen framför mig och ska snart gå in och beställa massor roligt till dukning och annat

• ingenjörsbruden

2e advent skrev 2008-08-23 10:38:01 följande:

Vargtassa Bokia har färdigvikta färgade kort, jag köpte mina där har både klarröda och vinröda, för visst var det rött du ville ha.Den där pysselgenen som det talas om har faktiskt jag också sitter just nu med den nya panduro katalogen framför mig och ska snart gå in och beställa massor roligt till dukning och annat
    Har sett färdigvikta kort hos Åhlens osså.... lite osäker på färgerna dock....

Pysselgen.... ....Jag har alltid HATAT pyssel.....iofs så har alla skolpyssel sett hemska ut....men kortpyssel är jättekul!!!
  • 3Jane

Vet inte riktigt hur jag ska göra med underkjol, har beställt klänning från millys men när jag gjorde det så läste jag från nåra andra här att deras underkjolar är superdåliga så jag beställde ingen. Nu kankse jag borde ångra mig?

• Alla goda ting är tre

Jag ska nog beställa underkjol i samband med klänning, just med den tanken om klänningen är pyttelite för lång så kanske den blir lagom om den blir upp-puffad lite.. Dessutom är det ju stor prisskillnad jämfört med en som är inköpt i sverige.

3Jane skrev 2008-08-23 10:51:03 följande:
    Vet inte riktigt hur jag ska göra med underkjol, har beställt klänning från millys men när jag gjorde det så läste jag från nåra andra här att deras underkjolar är superdåliga så jag beställde ingen. Nu kankse jag borde ångra mig?
  • Zsarah
    3Jane skrev 2008-08-23 10:51:03 följande:
    Du kan hyra om du vill ha en, då får du prova med klänningen vilken underkjol som passar bäst, med ringar eller utan.
  • Vargtassa

Brudar... Uppdatering på jobbsidan.. För er som är nya kan jag berätta att jag blev uppsagd från jobbet för en vecka sen för de har inte råd att ha mig kvar.. Sist in först ut regeln tillämpades och jag fick gå. Jag har 4 arbetsdagar kvar här sen är det slut :( Men nu har det nog fixat sig! Kom på att jag har en gammal arbetskamrat som är butikschef på ett ställe så jag ringde henne och ta mig tusan.. Dom har en tjej som är gravid och som kommer bli mammaledig om ett halvår eller så.. Så jag kommer jobba timmar tills hon inte orkar längre sen får jag ta över hennes tjänst på 100% tills hon kommer tillbaka. Visst det är bara ett vik. men jag kommer ha jobb och kan ju fortsätta söka medans jag jobbar för henne!!
    Om jag har förstått allting rätt så kommer jag kunna stämpla upp resten av tiden som jag inte jobbar.. Men det kan någon som har bättre koll kanske förklara för mig. :)

• Zsarah
    Vargtassa skrev 2008-08-23 11:49:51 följande:
    Brudar... Uppdatering på jobbsidan.. För er som är nya kan jag berätta att jag blev uppsagd från jobbet för en vecka sen för de har inte råd att ha mig kvar.. Sist in först ut regeln tillämpades och jag fick gå. Jag har 4 arbetsdagar kvar här sen är det slut :( Men nu har det nog fixat sig! Kom på att jag har en gammal arbetskamrat som är butikschef på ett ställe så jag ringde henne och ta mig tusan.. Dom har en tjej som är gravid och som kommer bli mammaledig om ett halvår eller så.. Så jag kommer jobba timmar tills hon inte orkar längre sen får jag ta över hennes tjänst på 100% tills hon kommer tillbaka. Visst det är bara ett vik. men jag kommer ha jobb och kan ju fortsätta söka medans jag jobbar för henne!!Om jag har förstått allting rätt så kommer jag kunna stämpla upp resten av tiden som jag inte jobbar.. Men det kan någon som har bättre koll kanske förklara för mig. :)
    Oj va bra att de ordnade sig. Angående stämpling så kan jag inte svara, ni har hårdare regler i sverige än i finland så jag vågar inte uttala mej om det:)
  • ingenjörsbruden
    Vargtassa skrev 2008-08-23 11:49:51 följande:
    Brudar... Uppdatering på jobbsidan.. För er som är nya kan jag berätta att jag blev uppsagd från jobbet för en vecka sen för de har inte råd att ha mig kvar.. Sist in först ut regeln tillämpades och jag fick gå. Jag har 4 arbetsdagar kvar här sen är det slut :( Men nu har det nog fixat sig! Kom på att jag har en gammal arbetskamrat som är butikschef på ett ställe så jag ringde henne och ta mig tusan.. Dom har en tjej som är gravid och som kommer bli mammaledig om ett halvår eller så.. Så jag kommer jobba timmar tills hon inte orkar längre sen får jag ta över hennes tjänst på 100% tills hon kommer tillbaka. Visst det är bara ett vik. men jag kommer ha jobb och kan ju fortsätta söka medans jag jobbar för henne!!Om jag har förstått allting rätt så kommer jag kunna stämpla upp resten av tiden som jag inte jobbar.. Men det kan någon som har bättre koll kanske förklara för mig. :)
    VA KUL!!!! Det kan vara hårt att jobba i butik när man är gravid...så förhoppningsvis så får du många timmar!!!

Har tagit mig en tur i livet som butikssäljare.....reglerna som gällde då (5år sen)....man kan stämpla upp så att man får totalt 80%...jag förlorade massor på att jobba eg....men man behöver ha ngt att göra!!
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3