• Mari3

Jag behöver hjälp...

Hej, min bästa vän ska gifta sig och hon har inga vänner som kommer på sitt bröllop alltså hon har inga kvinnliga vänner så det blir jag o hon.

Med andra ord så kan det bli dyrt o det har jag inte råd med

Så, tips på vad jag kan göra för henne för att hon ska få en rolig dag som inte kostar för mycket.

Tack tack

• Svar på tråden Jag behöver hjälp...
  • aikidoaasa

Många väljer att ha en trevlig dag med alla sina vänner, även om det inte bara är tjejer... om det var hippan du tänkte på...?

• Fröken förväntan

- Gör ett hemma-spa, med fotbad, inpackningar, manikyr o.s.v. med champange och fruktfat.
    - Laga en god middag tillsammans eller köp hämtmat från hennes favoritställe.
    - Kör love-film-maraton, d.v.s. hyr alla klassiska kärleksfilmer och njut av all sliskig romantik.
    - Gå ut och dansa hela natten lång, om ni gillar det.
    - OM du har råd kan ni kanske gå en grupp-smink-kurs på Make up store. Kostar 200:-/person men jag vet inte om man måste vara fler än två kanske?!

Hon har en guldvän i dig iaf

• Skåne09

Om det var jag, skulle jag uppskatta en härlig mysdag med min vän. Överraska henne med att komma hem till henne med en lite lyxig frukost. Färska frukter och bär, crossaint (hur det nog stavas), och annat som man sällan unnar sig själv. Sen beror det ju på vart du bor. Men spa är ju ofta kostsamt, men att gå till en vanlig simhall för att simma några längder, basta och bara få vara ett tag är också mycket härligt. Att ta en fika på stan, en stor caffe latte, prat om allt och om bröllopet. Middag kan du ha förberett hemma hos dig. Gör det enkelt och tänk på att det som nog betyder mest för henne den här dagen är att DU gjorde något, DU uppmärksammade henne och ville att hon skulle få en mysig dag med dig. Det behöver inte vara lyx, svindyr mat eller en massa sånt. Omtanke, kanske val av mat efter vad du vet om hennes smaker. Om favoriträtten är raggmunkar så blir det den mest uppskattade middagen på sin egen möhippa.

Lycka till och jag tycker du är fantastisk som vill ordna det här för din vän!

• Mari3

Men gud jag blir ju alldeles rörd

Joo jag funderade på badhusets relax med de enda som finns där är bastu, ångbastu o bubbelpool...ångbastu blir svårt pga astma o min bebis i magen uppskattar inte bubbelpoolen lika mkt som mamma

Men middag på en mysig restaurang har jag ialf tänkt...
    Sen har jag ju maken o ungarna här hemma o hemma hos henne har hon sin karl så det blir svårt o göra nått hemma också

• HurraViSkaGiftaOss

Kan inte din familj försvinna bort några timmar?
    Vad brukade ni göra innan ni fick familj?
    Gör något sådant nostalgiskt.

• Skåne09

Skicka hem maken till hennes make! och så lite pizzapengar och några öl! Eller var fräck och be hennes m2b att göra något. Klart han ställer upp för sin blivande och lämnar lägenheten/huset för er!

• Mari3

Jag har alltid haft min familj under tiden vi kännt varandra.

• Mari3

Bor för långt ifrån för att han ska komma dit, har inte körkort + att vi har ungarna.

• Skåne09

Så då återstår samtalet till hennes m2b. Be honom hitta på något med en kompis. Klart han ställer upp. Det skulle jag göra om min m2b skulle ringa inför vårt bröllop och säga att de behöver vår lägenhet för att kunna fira min blivande.

• Mari3

mmm jag är inte så säker på det, ärligt talat.

• hjartan

Jag gjorde samma sak för min bästa vän som du tänker göra. Jag fixade till en härlig dag för henne med saker som vi gjort tidigare tillsammans och med en grej som vi alltid pratat om men som aldrig blivit av.

Det var både stora och små saker. Tex hade jag med kex till fikat som vi brukade äta förr. Lunch hade jag förberett och hade med. Vi var bla på ett träningspass på Friskis och svettis och så kastade vi spjut. På kvällen åt vi fondue eftersom vi båda älskar det. Jag hade tillgång till en husvagn som vi lånade över natten. Ett härligt dygn som vi nog inte glömmer någon av oss. Det handlade inte ett dugg om vad det kostade utan snarare att jag tänkt till och att vi hade trevligt.

Svar på tråden Jag behöver hjälp...