Inlägg från: socker86 |Visa alla inlägg
  • socker86

Nytt tema :) vinrött,silver/grå, svart, vitt några tips?

Inspiration från naturen även denna gång? Mitt huvud kokar av idéer men behöver en mer utförlig önskelista av dig innan jag sätter igång. Kanske jag kan hjälpa dig?

• socker86

Jag gör denna lista lite annorlunda denna gången så kanske det är lättare för dig att fundera ihop något på egen hand efter tycke och smak.

SVART:
    *Aubergine (grönsak)
    *Svarta bär på kvist/ris (finns många konstgjorda)
    *Svartsprayade kottar
    *Svartmålade grenar (ormhassel är ju så fint skruvade)
    *Svarta vindruvor

VITT:
    *Vit prydnadspumpa
    *Vita bär på kvist/ris (både konstgjort och levande finns tex pärlrönn)
    *Vit lavamossa
    *Brudslöja
    *Vitsprayade kottar
    *Vitmålade grenar (Ormhassel igen)
    *Vitsprayad grankvist
    *Vita rosor eller nejlikor

VINRÖTT/RÖTT:
    *Rosor eller nejlikor (såklart! ;D )
    *Rönnbär
    *Äpple

SILVER/GRÅTT:
    *Silvermålade grenar (ormhassel ännu en gång)
    *Silversprayad grankvist
    *Lavamossa kan ju vara gråaktig den också
    *Stenar (antingen naturliga eller målade, kanske blanda silverstenar med vanliga gråa?)
    *Silverkulor (finns att köpa metervis på de flesta blomstebutiker eller om du hittar separata i hobbyaffärer)
    *Silvertråd (hobbybutikerna)

Om du vill ha det mer stilrent så kan jag tipsa dej om att använda dig utav stora gröna blad och låt en stor vinröd ros framträda ihop med lite vita och svarta bär och kanske en naturligt brun tallkotte och dra en silvertråd lite estetisk kors och tvärs över arrangemanget.
    Har en bild i huvudet över hur det skulle se ut och kan kan försöka rita på paint och skicka till din mail om du vill. För den jag tänker på är väldigt lätt att göra och går även snabbt att göra.

Lite levande värmeljus i en halvt avskuren vit prydnadspumpa mellan arrangemangen ger också en häftigt och naturlig känsla.

Lycka till!

• socker86

Ett par saker till bara:

Om du vill få in lite stenar så kan du ju fylla ut kring oasisen som blommorna och växterna sitter i och/eller ha stenar som bordsplacering. Skriv med vit penna!

Svar på tråden Nytt tema :) vinrött,silver/grå, svart, vitt några tips?