• didis

Nu blir jag arg!

Patriarkalt o patriarkalt vet jag inte...

men var och en måste ta ansvar för sitt eget liv. Vill man uppnå något (tex gifta sig) är det bara att jobba för det.

Tjejer som sitter och väntar på att män skall fria eller byta lampor(eller vad det nu är) eller är allmänt osjälvständiga är bland det mest frustrerande jag vet. Speciellt om man jobbar med dem...

• didis
    090208 skrev 2008-08-24 13:14:25 följande:
    Aah, ok. Jo, dar haller jag jaklar med dig!!! Manga gar och forlovar sig utan vidare, och utan avsikt att gifta sig. Ur-dumt!!
    Eller också förlovar man sig för att det är romantiskt och man vet om att "nu är det vi två resten av livet". Och så får man barn och det binder ihop mer än något gifteri. Och då blir inte bröllop särskilt viktigt längre.

Och så går tiden och rätt som det är har det gått nästan 20 år...
  • didis

Jag har funderat över VARFÖR det är så viktigt för många män att de får fria på eget bevåg.

Har vi månne tagit ifrån dem så mycket makt över förhållandet att de desperat försöker hålla kvar ett skimmer av kontroll? =)

Jag förstår inte det romantiska i att bli överraskad av frieri just (men romantiska överraskningar är alltid välkomna!). Vigsel är för mig något vi diskuterar och bestämmer gemensamt.

Svar på tråden Nu blir jag arg!