Inlägg från: älskarlivet |Visa alla inlägg
  • älskarlivet

Nu blir jag arg!

har abra läst trådstarten! Min sambo vill väldigt gärna fria själv och jag vill väldigt gärna att han gör det.. Det har inget att göra med hur vår jämställdhet i förhållandet är!

Han är den mest underbara killen jag någonsin haft. Eftersom jag dessutom varit förlovad en gång tidigare, där vi bestämde det ihop, så vill jag att det ska bli på "riktigt" denna gången!

• älskarlivet

Jag och min sambo vill gå vidare, vi vill gifta oss, men ändå vill vi ha ett riktigt frieri! Och vill att min sambo ska göra det.. Däremot går jag inte och mår dåligt över det, tvärtom, jag vet att det inte kommer dröja så länge innan det blir av..

anne på grönkulla skrev 2008-08-24 11:31:32 följande:

Vilket är skälet till att de formella överraskningasfriererna blir jättekonstiga i min värld... när och hur man går vidare i sin relation är för mig nåt man bestämmer tillsammans, när båda är redo och man har en bra kommunikation kring vad man vill.
  • älskarlivet

MEn man kan ju ha pratat om det, och vet att båda vill, men ändå göra det traditionella sättet, eller hur?

Jag och mitt ex bestämde oss för att förlova oss och det vill jag inte göra igen, jag vill ha en överraskning!

Fröken Larsson skrev 2008-08-24 11:54:11 följande:

anne på grönkulla skrev 2008-08-24 11:31:32 följande:Bra sagt. Påminner mig om ett samtal nyligen med min mans tjejkompisar. De blev riktigt upprörda när vi berättade om vårt förhållande och de fick höra att vi gemensamt hade beslutat om vår förlovning - de verkade tycka att vi "gjort fel", att det ända rätta var att frågan "Vill du gifta dig med mig?" minsann skulle komma som en total överraskning för den som blev friad till för det var mest romantiskt. Jag blev så irriterad! Jag vill ju prata mig fram till sådana beslut med min partner eftersom de är livsavgörande, för sjutton! Kan man inte prata om sådant innan äktenskapet, hur bra äktenskap kommer man då få?En liten parentes. Sorry.
  • älskarlivet

Ja, för förra gången var jag 20 och min dåvarande kille 19.. Ingen av oss hade en tanke på att gifta oss.. Denna gången vill jag gifta mig inom ett år efter förlovningen, därav benämningen "på riktigt"..

090208 skrev 2008-08-24 13:04:51 följande:
    "Pa riktigt"??
  • älskarlivet

Men mitt mål var att någon gång gifta mig med den killen, men ibland blir det inte som man vill.. Men eftersom vi var så unga så bestämde vi inget bröllop just då eftersom vi inte skulle haft råd till att ordna något sådant..

090208 skrev 2008-08-24 13:14:25 följande:
    Aah, ok. Jo, dar haller jag jaklar med dig!!! Manga gar och forlovar sig utan vidare, och utan avsikt att gifta sig. Ur-dumt!!
  • älskarlivet

Man vet ju inte NÄR det kommer ske och på vilket sätt!

Duchess skrev 2008-08-24 14:32:01 följande:
    Nu behöver jag nog lite hjälp att förstå... Du vet att han ska fria inom en viss tidsperiod. Han vet att du ska svara ja. Hur kan man då bli överraskad?
Svar på tråden Nu blir jag arg!