• Munchkin

Nu blir jag arg!

Men skärp dig ta mig fan, bara för att man vill att killen ska fria betyder inte det att man lever i ett patriarkalt förhållande där man inte ha nåt att säga till om. Det är kommentarer som det som får mig att vilja skrika högt. Självklart kan tjejer fria likväl som att kilar kan, men i mitt fall var det så att jag ville att min man skulle fria för att friade han så visste jag att han var redo för det steget, inget konstigt med det. Jag hade gjort klart och tydligt vad jag ville , men det är inte bara upp till mig vad som händer och sker i vårt förhållande, alltså var det upp till maken att fria eftersom det bara är han som vet när han är redo för det steget i förhållandet. Det finns många olika skäl och orsaker till varför man vill att de andra partnern ska fria, och bara för att man inte friar själv betyder inte det att man är det minsta förtryckt, och varför i hela fridens namn ska man sticka om killen inte är redo för att gifta sig här och nu???

Väx upp för fan och inse att i ett förhållande kanske man inte alltid är på exakt samma ställe men det betyder inte att man inte kan vara ihop och älska varandra oerhört mycket ändå, men du kanske inte kommit till den punkten i livet där du inser det....

Svar på tråden Nu blir jag arg!