• 090208

Nu blir jag arg!

Ja, visst ar det mysigt nar nagon friar till en, att nan faktiskt fragar om man vill tillbringa resten av livet med den personen. Kan forsta att flickor skulle alska att pojkvannen friar.

Men det ar ju lika harligt for mannen. Om inte annu battre! Dom forvantar sig ju inte (tyvarr...) att tjejen helt plotsligt ska ga ner pa kna. Gud vad ballt, det kanns nog haftigare for en kille tror jag.

Men ga och vanta, na fy...

• 090208

"Pa riktigt"??

älskarlivet skrev 2008-08-23 21:17:24 följande:
    har abra läst trådstarten! Min sambo vill väldigt gärna fria själv och jag vill väldigt gärna att han gör det.. Det har inget att göra med hur vår jämställdhet i förhållandet är!Han är den mest underbara killen jag någonsin haft. Eftersom jag dessutom varit förlovad en gång tidigare, där vi bestämde det ihop, så vill jag att det ska bli på "riktigt" denna gången!
  • 090208

By the way, ingen av oss friade. Vi bara borjade prata om det, redan efter 4 manader tillsammans. Gifte oss efter 13 manader, var inte forlovade. Vi visste ju anda, ingen poang med forlovning tyckte vi. Antingen sa ar man gift eller inte. Forlovning, ar det for dom som tvekar..?

Eller jo, min man friade visserligen pa fyllan en gang. Raknas inte...

• 090208

Aah, ok. Jo, dar haller jag jaklar med dig!!! Manga gar och forlovar sig utan vidare, och utan avsikt att gifta sig. Ur-dumt!!

• 090208

Nja, jag minns inte att nan fragade nan gang... Jag skojade om det en gang nar han lagat god mat till mig... Ibland vet man val bara...

aikidoaasa skrev 2008-08-24 14:19:09 följande:
    Jaha... så om man är förlovad så tvekar man... herregud vad knäppt det lät! Personligen så anser jag att om man inte ens kan påstå att man varigt förlovad för att det är töntigt undrar jag varför man gifter sig... borde inte det också vara töntigt.Att fria och att vara förlovad är en av de mest romantiska saker som man kan vara med om, speciellt om man senare tänkt att gifta sig. De flesta som jag pratat med säger att det är den mest underbara tiden i sina liv. Dessutom, om man inte ställer frågan över huvud taget så kan man inte gifta sig... eller vaknade ni en dag och någon annan kom och drog med er till kyrkan. Troligtvis inte... även om ingen av er sa "vill du gifta dig med mig" så måste ni åtminstonde ha sagt NÅNTING där ni kom överrens om att gifta er... Då har det alltså blivit en typ av frieri och då har ni även varit förlovade. Förlovad kan man vara även utan att ha skaffat ringarna. Från den dagen då ni bestämde er för att gifta sig till bröllopet kan åtminstonde jag påstå att ni var förlovade... eller?
Svar på tråden Nu blir jag arg!