• feltsen

Nu blir jag arg!

vi pratade om att förlova oss men kom aldrig till skott. när jag tog upp frågan igen så sa min sambo att han gärna vill överraska mig. och jag vill gärna bli överraskad! Så jag väntar nu för det kan ske när som helst. innan juli 09 har jag en ring på fingret har han lovat ;D

• feltsen
    Duchess skrev 2008-08-24 14:32:01 följande:
    Nu behöver jag nog lite hjälp att förstå... Du vet att han ska fria inom en viss tidsperiod. Han vet att du ska svara ja. Hur kan man då bli överraskad?
    Precis som älskarlivet skrev; jag vet absolut inte när det kommer ske (inom en viss tidsperiod, ja, men inte mer än så) och jag vet inte hur han kommer göra. det är ju det som är tjusningen med det hela. sen vet jag ju att vi kommer förlova oss, gifta oss och skaffa fler barn, det har jag vetat länge. lite romantisk och spänning på vägen skadar ju inte :D
  • feltsen

Nancy Drew skrev 2008-08-24 21:03:47 följande:

Väldigt bra uttryckt, feministbrud! Det enda som jag tycker är fel är när frieriet, och initiativet till att gifta sig, är förbehållet mannen.
    men för oss är det inte så att frieriet är förbehållet mannen, det hade lika gärna kunnat vara jag! vi har pratat och diskuterat förlovning, tittat på ringar osv. och han har sagt att han gärna vill överraska mig när jag frågade hur vi skulle göra. tidigare hade vi även tänkt förlova oss helt utan någon romantik, bara trä ringarna på fingret och det skulle vara det.
    jag tycker att det är tråkigt att de flesta verkar anse att det är dåligt om mannen överrasknings-friar, men bra om kvinnan gör det eller om det sker gemensamt.

och ja, jag är feminist, upp till öronen. radikal dessutom. vi beslutar allting gemensamt, min sambo och jag, och har en otroligt bra kommunikation här hemma.
Svar på tråden Nu blir jag arg!