• CaSan

Venedig - tips sökes för bröllopsweekend

Jag och min blivande planerar att rymma iväg till Venedig dagen efter bröllopet för att få ett par lugna dagar tillsammans efter all stoj.

Jag skulle vara tacksam för alla bra och tänkbara tips ni kan komma med till oss. Vi letar dessutom efter hotell för vistelsen; ett litet mysigt hotell som gärna ligger på Lido. Just nu sitter jag mest och googlar efter hotell vilket är en stor djungel... Jag behöver er hjälp tjejer!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Venedig - tips sökes för bröllopsweekend
  • CaSan

Är det verkligen ingen som har något tips på något mysigt hotell i Venedig som kan passa för att avnjuta en smekmånad på?!

• Humlanhubbe

Vi kom just hem från Venedig!Bodde på Hotel Anglo Americano mitt i Venedig,nära Rialto-ett toppenmysigt litet fint hotell med frukost på rummet och fräscha rum!

• Humlanhubbe

Ta med mycket pengar..allt är jäkligt dyrt!

• CaSan

Humlanhubbe
    Tack snälla för ditt tips. Dock när jag söker på hotellet så får jag bara upp ett som ligger i Rom. Har du skrivit rätt namn på hotellet? Har du annat bra att dela med dig från er resa i Venedig? Något man absolut inte får missa när man är där? Andra vettiga tips?

• Humlanhubbe

Givetvis är min nygifta hjärna ur funktion..hotellet ligger i Rom..haha !!
    Det vi bodde på i Venedig måste jag kolla upp idag..ska absolut ge tips!
    Givetvis ska ni ta promenader runt i alla små gränder och vrår,gå över fina torg och broar.Jag tycker att Rom hade mer historiska platser man ville se,så kan tyvärr inte rekommendera så många i Venedig.Dock är marknaden i Rialto (där vi bodde) jättehäftig,de har allt du kan tänka dig äta plus lite till =)!
    Vi tog oxå en beachdag på Lido -ta en båt dit ut,tar mellan 10-40 min beroende på vilken sort ni åker.Urmysig färd ut och jättehärlig strand!!
    Återkommer med hotell-namnet,ber om ursäkt!
    Ha en bra dag!me and my skrev 2008-08-26 22:59:44 följande:

HumlanhubbeTack snälla för ditt tips. Dock när jag söker på hotellet så får jag bara upp ett som ligger i Rom. Har du skrivit rätt namn på hotellet? Har du annat bra att dela med dig från er resa i Venedig? Något man absolut inte får missa när man är där? Andra vettiga tips?
  • cesse

Vi tyckte inte att det var speciellt dyrt i Venedig. Priserna var som hemma. Det är underbart att ströva omkring över broar och in i alla gränder. Jag är så avundsjuk. Det är ett underbart ställe. Ni kommer at ha det toppen.

• Humlanhubbe
    cesse skrev 2008-08-27 16:07:48 följande:
    Vi tyckte inte att det var speciellt dyrt i Venedig. Priserna var som hemma. Det är underbart att ströva omkring över broar och in i alla gränder. Jag är så avundsjuk. Det är ett underbart ställe. Ni kommer at ha det toppen.
    vad jag kan känna är att precis allt hade en avgift och att maten var dyr eftersom man fick så lite på tallriken.Men visst..inte långt ifrån Sveriges prisklass,fast hemma skulle det aldrig gå 3500 på två dar..
  • Rosenpetunia

Kolla med Skottdagen2008, hon och hennes man var i Venedig på bröllopsresa. Lycka till!

• Humlanhubbe

So were we...=)

Rosenpetunia skrev 2008-08-27 16:11:58 följande:
    Kolla med Skottdagen2008, hon och hennes man var i Venedig på bröllopsresa. Lycka till!
  • Rosenpetunia

Jo, det noterade jag tidigare i tråden Och grattis till giftermålet, förresten!

Tänkte bara att me and my kanske vill ha fler tips. Kan ju vara kul att ha flera olika "rekommendationer" från er Venedig-resenärer med sig på resan

Humlanhubbe skrev 2008-08-27 16:16:39 följande:
    So were we...=)
  • Rosenpetunia

Humlanhubbe, kom på att jag har ju grattat dig/er redan tidigare... Skyller på min relativt nygifta hjärna jag med Och inte kan man väl få för mycket av gratulationerna... *fniss*
    Passade på att kika på era bilder från bröllopsresan, det ser såååå härligt ut Vi håller fortfarande på o planerar vår resa och det vore inte fy skam att åka till underbara Italien!
    Ha det gott!

• CaSan

Rosenpetunia
    Tack snälla för ditt tips. Jag ska genast höra med henne om hon har någoy matnyttigt att dela med sig om Venedig.

Humlanhubbe
    Jag kollade in hotellet på nätet och vad jag kunde se på bilderna så såg det himla mysigt ut. Var ni nöjda med hotellet? Är det lika mysigt och fint i verkligheten? Prisvärt?

Jag tar mer än gärna emot fler tips på bra hotell i Venedig...

• Humlanhubbe

Minns inte exakt vad det kostade,men runt 2500 för 2 nätter,resebyrån bokade åt oss o vi betalade glatt
    Hotellet var väldigt mysigt,hyfsat litet med jättefint rum.Fräscht och prisvärt!
    Dessutom låg det väldigt nära allt,tex marknaden i Rialto och huvudstråken för shopping.
    me and my skrev 2008-08-27 19:35:18 följande:

RosenpetuniaTack snälla för ditt tips. Jag ska genast höra med henne om hon har någoy matnyttigt att dela med sig om Venedig. HumlanhubbeJag kollade in hotellet på nätet och vad jag kunde se på bilderna så såg det himla mysigt ut. Var ni nöjda med hotellet? Är det lika mysigt och fint i verkligheten? Prisvärt?Jag tar mer än gärna emot fler tips på bra hotell i Venedig...
  • Humlanhubbe

Givetvis kan det vara bra o kul med fler tips!Det VAR verkligen kanon i Italien,tror inte det var sista gången vi åkte dit

Rosenpetunia skrev 2008-08-27 18:34:51 följande:
    Jo, det noterade jag tidigare i tråden Och grattis till giftermålet, förresten!Tänkte bara att me and my kanske vill ha fler tips. Kan ju vara kul att ha flera olika "rekommendationer" från er Venedig-resenärer med sig på resan
  • CaSan

Puff puff!

Är i färd med att boka vår resa nu o behöver verkligen tips på mysigt hotell... Plez!

Svar på tråden Venedig - tips sökes för bröllopsweekend