20090801
Någon som gifter sig denna dag?
Någon som gifter sig denna dag?
Va roligt att vi börjar bli så många .. hur långt har ni kommit .. när ska ni skicka ut inbjudningarna?
Vi kommer nog att skicka inbjudningarna i april/maj. Nu har jag hittat korten jag vill ha
ouno.. vilka kort ska du ha ,, jag har ev hittat 2 st som min sambo ska få hjälp tillatt välja mellan.
Vet inte om jag ska köpa korten och sen fixa texten själv med någon snygg inlaga ..
Vi med - kommer att vara på Västkusten!
Hej.
Vi gifter oss denna dag i Dalarna. :)
Jag tänkte göra min inbjudningar själv och skicka dem i början av maj.
Jag tänker skicka inbjudningarna redan i februari så att alla hinner få dem innan semesterplaneringen börjar, vill så gärna att alla ska kunna!
Vi ska också skicka våra i februari, eftersom väldigt många ska resa väldigt långt. Sen tycker jag att det är praktiskt om de vet innan de bestämmer semester, om de nu har en sådan Dessutom ska vi nog inte berätta för så många innan vi skickar inbjudan, så då kan vi ju inte vänta för länge...
Vi kommer bara att bjuda familjen och de allra närmsta vännerna och de vet redan nu datumet så inbjudningarna blir eg bara för att det ska vara inbjudningar.
Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i december. Vpra släktingar brukar börja planera semestret väldigt långt i förväg. Vi ska beställa via internet.
jessielundh:
Vi ska ha de här:
www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=1300
Vi har kommit fram till att det är enklast att beställa färdiga inbjudningskort, vigselprogram, placeringskort, festprogram och ev tackkort. Vi känner att vi inte vill "krångla" och sitta själva och klippa och klistra...
Vi har bestämt ett inbjudningskort som vi skall köpa via spira, som vi kommer att skicka ut i början på december. Likt många andra har vi många som skall resa långt. Och så är det ju mitt i semester. Dock sitter jag ändå och testar om jag kommer på någon egen variant. Det är ju ingen panik att beställa dem än så...
När vi bestämde oss för att gifta oss så tog vi beslutet att alla (förutom närmaste familjen) skulle få reda på det via inbjudningskortet. Vilket dock gör att jag inte får säga till någon att vi ska gifta oss. Jag har dock insett att jag igentligen vill skrika ut det. Så "bara" ca tre månader kvar innan jag kan disskutera det med alla jag ser. Det är nog bra, för då har jag kanske lungnat ner mig lite.
Gjorde precis en ny tråd och önskade tips på meny som passar säsongen, passar på att fråga här med! Vad ska ni ha för meny eller vad har ni för idéer?
Här kommer en till 090801!
Det är dock det enda vi bestämt än så länge men det ska bli jättekul att sätta igång med planeringen!
Vi ska också skicka ut våra inbjudningskort i februari. Många jobbar inom vården och andra yrken som börjar planera tidigt. Korten ska jag göra själv, har redan börjar, finns foto i mitt galleri.