• bridesilly

Bröllopsberättelse med BILDER Nu är vi gifta

06.00 steg vi upp på bröllopsdagen. Lite nervöst var det denna dag men vi hann inte tänka på det så mycket för det var bara att sätta igång att göra sig i ordning.
    08.00 åkte vi bort till Bestmans fru som fixade fransarna på mig.
    08.30 lämnar min m2b mig hos frisören, nästa gång vi ses denna dag är när vi ska vigas.
    Min blivande skyndade iväg till sin frisör tid. Sen hade han ett par uppgifter innan det var dags för vigsel och bröllop, bland annat att hämta allas blommor.
    Hos frissan var jag absolut lugn, inte stressad alls. Man kan ju inget göra ändå när man ska få håret uppsatt och bli sminkad. Desto mer aktivitet var det här hemma med tärnor, marskalkar, brudgum och bestman som skulle göra sig iordning.
    Ca 12.00 är min frisyr och make klar. Dags för påklädning. Jag blev supernöjd med resultatet. Aldrig har man känt sig så fin som idag
    12.30 kommer en av tärnorna och hennes marskalk/fästman och hämtar mig för att åka till kyrkan där vi ska göra oss i ordning med de sista detaljerna. Vi hade fått lov att låna ett rum i kyrkan där jag och tärnorna kunde gömma oss innan vigsel. Vi skulle nämligen inte se varandra jag och min blivande förrän i kyrkan som sagt.
    14.00 ringer kyrk klockorna och tärnorna går in från ena hållet (längst ner) och brudgum och bestman från kapellet jämte altaret, de går in till pachelbel kanon in d
    Därefter spelas here comes the bride och en supernervös brud tågar in med ett leende på läpparna och mannen kommer ner och möter mig halvvägs i gången så går vi fram till prästen tillsammans. Min kära blivande hade visst vart nervös han också men det märktes inte tyckte jag. Martina sjöng för oss de låtar vi önskat, som en saga och kärleken förde oss samman fast den sistnämnda hade hon skrivit om lite så att hon sjöng TILL oss, gulliga hon. Idag är det eran bröllopsdag idag är det bara ni två? du är hans och han är din och kärleken förde er samman ?och så vidare. Jättefint var det alltihopa.
    När vigseln var slut började det givetvis regna så vi blev kastade ris på på kyrktrappan sen fick alla gästerna följa med in och vi tog bilder inne i kyrkan istället.
    15.00 åkte jag och min MAN i en rosa Cadillac -60 ner till parken där vi blev fotade. Jättefina bilder blir det. Gästerna var undertiden underhållna med välkomstdrink och tilltugg, tipsrunda med mera.
    När vi var klara med fotograferingen åkte vi upp till villan där gästerna väntade. Middag med massor av tal, telegram och brudskål. Sen bensträckare och paketöppning som var väldigt uppskattad, ALLA tittade och ville se
    Efter detta lekte vi skoleken, dansade brudvals med överraskningsdans i.
    Nu var det dags att skära första biten av tårtan. Sen tårta och kaffe för alla gäster. Godisbuffen vi hade ordnat blev stor succe. Vi hade ordnat små påsar att ta med sig godis hem också som minne + att alla gäster fick ta med sig sitt champagneglas som vi skålat brudskålen i.
    När kaffet var över fick vinnare i en lek vi hade haft under middagen och tipsrundevinnarna sina priser.
    Till sist drog vi igång dansmusiken och även här var det lyckat då alla tog sig en liten svängom.

En underbar dag, den bästa i vårt liv

BILDER FINNS I GALLERIET

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-26 11:40
    Lagom sent på kvällen tog jag och min man taxi till hotellet och vår bröllops svit. Där väntade champagne, lyxig choklad, frukfat + cd spelare med all lugn musik från vårt bröllop som vi spelade på tyst volym och bara njöt av lugnet och att vi nu är herr och fru
    Allt blev så lyckat och jag minns varenda sekund från vårt bröllop.

Under festen togs massvis med bilder av gäster, fotograf och med engångskameror ska bli spännande att se dem alla.

(en bit av texten föll bort)

• Svar på tråden Bröllopsberättelse med BILDER Nu är vi gifta
  • blivandefrularsed

Grattis!!! Fiina bilder!!

• matildaochniklas

Låter som en fantastisk dag! Va fina var! Grattis

• Lajsan

Låter som en lika bra dag som vi hade 16/8 Grattis!

• Fenixx

låter jättehärligt grattis! ni var jättefina. och tårtan såg väldigt god ut med.

• Celeste97

GRATTIS Bridesilly!!! Önskar att jag gift mig efter dig för det fanns så många bra tips i din berättelse. Jag gillade din bukett och förstås tårtan!

• FruRålin080808

Grattis! Vad fina ni var=)KRam

• gift2augusti2008

Stort grattis till er:)

Svar på tråden Bröllopsberättelse med BILDER Nu är vi gifta